Чому автоматичні коробки на авто стали менш надійними
Автомобільний експерт розповів, чому сучасні АКПП стали менш надійними, повідомляє “Твоя МАШИНА”
Автомобільний експерт розповів, чому автоматичні коробки стали менш надійними? Причина – у цьому компоненті.
Йдеться про блокування гідротрансформатора. Завдяки йому сучасна АКПП марно не витрачає паливо і плавно перемикається. Але за це доводиться платити.
Гідротрансформатор – невід’ємна частина класичних автоматичних коробок передач і багатьох варіаторів. Приблизно до 90-х років він не мав блокування. Все було просто, надійно, довговічно.
Але й втрати потужності виходили дуже великими. Відповідно, і витрати пального у машин з АКПП були значно вищими, ніж у тих же моделей, але з «механікою». Тому інженери, дбаючи про підвищення економічності, розробили деталь, що є зчепленням, що працює всередині гідротрансформатора. Цей фрикційний механізм найчастіше називають муфтою.
Вона забезпечує блокування – тобто зчіплює один з одним насосне та турбінне колесо гідротрансформатора. При цьому відбувається жорстке з’єднання колінчастого валу силової установки та вхідного валу КПП.
Але так працювали блокування на старих трансмісіях. У сучасних вузлах блок керування АКП за рахунок регулювання тиску рідини може керувати моментом спрацьовування. А головне силою стиснення дисків муфти. Це дозволяє муфті здійснювати режим пробуксування.
Плюси цієї системи:
– зниження витрати пального та підвищення ККД;
– точне (електронне) управління крутним моментом, що згладжує ривки.
Мінуси:
– При різких розгонах машини муфта блокування гідротрансформатора працює дуже інтенсивно, щоб згладити ривки. Тим самим підвищується зношування.
– Продукти зносу разом із рідиною потрапляють у КПП, забруднюючи гідроблок. Це може призвести до відмови клапанів керування;
– Чим гірше функціонує клапан, який керує блокуванням гідротрансформатора, тим більше зношується муфта. Кількість продуктів зносу рідини збільшується.