Загорівся Check Engine: 12 неприємних проблем, про які може розповісти індикатор, що з’явився

Аварійний датчик Check Engine (значок силового агрегату на панелі приладів) автомобілісти називають просто «чек». Check Engine дослівно перекладається як «перевір двигун», але водії називають його «викинь двигун»! Якщо ця лампочка спалахнула, значить у силовій установці або іншій важливій системі машини трапилися великі неприємності, і це лякає. Але в певних ситуаціях індикатор блимає якийсь час, а потім гасне – все залежить від конкретної несправності, інформує “Твоя МАШИНА”

1. Як працює Check Engine

Система працює наступним чином:

– електронний блок управління двигуна фіксує проблему;
– відправляє її в пам’ять у вигляді кода;
– одночасно віддає команду включення Check Engine.

Відразу варто зазначити, що «чек» завжди спалахує без будь-якого попереднього попередження. І одразу неможливо зрозуміти, що саме сталося із двигуном. Навіть якщо ви щасливий власник “БМВ”, “Ауді”, “Порше”, “Мерседеса” або “Фольксвагена”, де передбачена діагностика, що сканує всі системи машини на помилки, розшифровка причин виникнення Check Engine на панель не буде виведена.
Можна спробувати знайти проблему за допомогою діагностичного сканера. Він підключається через роз’єм чи ноутбук зі спеціальним ПЗ.

Значок Check Engine, що спалахнув, ігнорувати не можна! Розберемося, про які неприємні проблеми може розповісти миготливий «чек», і що з цим робити.

2. Проблеми миготливої Check Engine

1. Проблема з займанням паливоповітряної суміші в одному циліндрі або відразу в кількох. Тоді аварійна лампочка моргатиме, але інших проявів автомобіліст не відчує. Однак не слід розслаблятися: проблеми обов’язково виявляться пізніше.

2. Заправка неякісним бензином. Або як варіант – залили замість 95-го 92-й. У цьому випадку двигун детонуватиме, тобто «лаятиметься на бензин», а це для нього згубно. Потужність знижується, і двигун починає працювати з перебоями.
По-перше, ніколи не заливайте бензобак на сумнівних заправках, а також не купуйте паливо у каністрах у сумнівних продавців. По-друге, не ведіться на запевнення виробників та продавців у тому, що для наддувних моторів чудово підходить і 92-й бензин.

Звичайно, якщо ви заправилися неякісним або непідходящим паливом одноразово, то силова установка вашого авто не розвалиться. Але за такої регулярної «економії» проблеми обов’язково дадуть про себе знати.

Не варто погане паливо розбавляти добрим. Неякісний бензин потрібно злити повністю, і лише потім заправити бензобак якісним пальним.

3. Не забувайте закривати кришку бака, «чек» може блимати і через це. Діагностична програма вирішить, що паливна система розгерметизувалась і відреагує відповідним сигналом. До речі, через розгерметизацію паливної системи збільшується витрата пального.

Якщо ви затягнули кришку горловини бензобака досить щільно, але значок все одно світиться, подивіться, чи у кришці утворилися тріщини. Якщо принагідно мотор стукає, гуде або скрипить, значить, сигнал запалився з іншої причини.

4. Якщо лампочка запалилася і через кілька миттєвостей згасла, це означає, що неправильно працює одна свічка запалювання, котушка або форсунка. Зазвичай це відбувається внаслідок кустарного обслуговування.

У деяких двигунах замінити свічки досить складно. Точніше, три свічки змінюються легко, а для заміни четвертої потрібно демонтувати потужний повітропровід, який її закриває. Несумлінні майстри зазвичай до цієї свічки спеціально не дістаються, щоб не ускладнювати собі роботу. Саме вона і виходить з ладу, про що і сигналізує «чек»

5. Несправність у паливних форсунках. В цьому випадку, окрім світла контрольної лампочки, ви відчуєте, що витрата бензину збільшилася, потужність зменшилася, на холостому ходу – обороти мотора, що плавають, при наборі швидкості автомобіль рухається ривками.

6. Несправності елементів високовольтної системи. Індикатор загоряється і в тому випадку, якщо знос проводу або вийшли з ладу котушки.

7. Можливо, потрібна заміна датчика кисню, так званого лямбда зонда. Цей індикатор є частиною системи відпрацьовування вихлопних газів. Він контролює кількість кисню, що не згорів у камері згоряння ДВС. Також він допомагає здійснювати контроль за витратою пального.

Несправність лямбда зонда говорить про те, що бортовий комп’ютер авто отримує некоректні дані, а це впливає на витрату бензину та потужність двигуна. У більшості машин 2-4 індикатори кисню. За наявності домашнього автомобільного сканера можна дізнатися, який саме індикатор потребує заміни.

Причина виходу з ладу лямбда зонда полягає в наступному. Згодом індикатор покривається олійною сажею, у складі якої – відпрацьоване та моторне масло. В результаті датчик не може коректно знімати показники для регулювання паливної суміші та розподілу оптимальної витрати пального. Разом із підвищенням витрати палива у вихлопі збільшується кількість вуглекислого газу.

Якщо ви їздитимете з несправним індикатором кисню, томоже луснути каталізатор авто, який коштує дуже дорого, тому що в ньому містяться дорогоцінні сплави. А якщо врахувати, що в деяких машинах каталізаторів кілька, то ремонт влетить вам у копійчину!

Можна замінити лямбда зонд самостійно, уважно вивчивши посібник з експлуатації вашого авто. Але не вирішувати цієї проблеми однозначно не можна!

8. Несправність каталізатора вихлопних газів. За допомогою цього елемента вихлоп відпрацьованих газів автомобільного двигуна стає більш екологічним. У каталізаторі відбувається перетворення окису вуглецю та інших шкідливих сполук у безпечні речовини. Крім «чека», про несправність каталізатора сигналізує дворазове зниження потужності та динаміки розгону.

При регулярному обслуговуванні авто на СТО із каталізатором зазвичай нічого поганого не відбувається. Він може вийти з ладу, якщо не змінювати вчасно пошкоджений датчик кисню та свічки запалювання. У цьому випадку каталізатор не буде перетворювати шкідливі сполуки на безпечні і в результаті перегріється.

Якщо каталізатор пошкодився, його однозначно потрібно замінити, якщо не хочете витрачати зайвий бензин і їздити з поганою тягою. Самому зробити це навряд чи вдасться. Тому вихід один – звернутись на станцію технічного обслуговування.

Заміна каталізатора – ремонт досить дорогий. Іноді намагаються вирішити проблему встановленням полум’ягасника, але це далеко не стовідсотковий варіант.

9. Помилки під час встановлення каталізатора. Буває так, що автомобіліст спочатку вирізає його, а потім намагається поставити назад. Навіщо вирізають каталізатор? Щоб підвищити тягу двигуна. Але такі дії не завжди призводять до бажаного результату, до того ж «бонусом» з’являється неприємний запах і звук під час руху, незважаючи на встановлення полум’ягасника. Ось і ставлять каталізатор на легітимне місце.

Але при неправильній прокладці проводки “чек” починає сигналізувати, або “глючить” датчик кисню (див. вище).

10. Зниження рівня олії. Через це також може включатись аварійний індикатор. Тут головне – визначити, чому саме знизився рівень мастильного матеріалу. Це може бути чад олії або протікання через сальники.

11. Проблеми з паливним насосом. Таку несправність досвідчені водії зазвичай помічають і без чека, оскільки змінюється поведінка авто.

12. Вихід із ладу датчиків. Система відреагує “чеком”, якщо в автомобілі став некоректно працювати індикатор масової витрати повітря або датчик положення розподільчого валу.

Завдання індикатора масової витрати повітря – контроль кількості повітря, яку потрібно додати до пального для ідеального займання. Ці дані постійно передаються на бортовий комп’ютер. Якщо датчик працює некоректно, то витрата палива збільшується, підвищується рівень CO2 у вихлопі, знижується потужність силового агрегату, страждає динаміка розгону та рівність ходу. За холодної погоди машину з несправним індикатором дуже важко завести.

Поломка індикатора масової витрати повітря зазвичай відбувається через неправильний монтаж повітряного фільтра або його несвоєчасну заміну (не за регламентом ТО). Сам датчик коштує недешево, тому дуже часто на таку проблему не звертають уваги.

Але якщо її ігнорувати, можна розоритися на бензині, адже некоректна робота індикатора збільшує його витрату. В принципі, поміняти датчик ви можете і самостійно, але в автосервісах ця робота коштує недорого і займає зовсім небагато часу.

3. Коли можна їхати, а коли – ні

Як говорилося вище, блимання Check Engine не завжди сигналізує про небезпечні несправності. Якщо двигун ніяк більше негативно не проявляється, рухатися можна. Але є випадки, при яких продовжувати рух із миготливим «чеком» не можна:

– якщо знизилася потужність авто, і через обмеження обертів двигун переключився на аварійний режим;
– якщо мотор почав працювати нестійко, вібрувати та виявляти інші ознаки несправності;
– якщо одночасно з «чеком» увімкнулася індикація масленки, каталізатора та перегріву мотора.

Якщо у вашому авто загорівся або заблимав Check Engine, а у вас немає діагностичного сканера, то обов’язково зверніться до автосервісу. Досвідчені майстри допоможуть виявити несправність та «перемогти» її. Можливо, потрібна більш серйозна діагностика та демонтаж деяких деталей. Зазвичай такі роботи коштують недешево, але заміна двигуна обійдеться набагато дорожче!

Джерело novate
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти