Наскільки безпечні китайські автомобілі у 2022 році: результати краш-тестів

Китайські автомобілі набувають все більшої популярності. Це обумовлено прийнятною ціною представників китайського автопрому. Китайських автомобілів зараз настільки багато, що будь-яку незнайому модель можна сміливо зараховувати до них. У 90% випадків ви не помилитеся!

Авто з Піднебесної виглядають красиво, комфорт на досить високому рівні, виробники пропонують великий набір опцій в базових комплектаціях.

А що з надійністю та безпекою? Самі виробники ставлять високі оцінки своїм дітищам. Але чи всі вони однаково безпечні? Це можуть показати лише випробування, інформує “Твоя МАШИНА”

1. Безпека китайських автомобілів: минуле та сучасне

Перші китайські авто, завезені на наш ринок, були не дуже привабливими на вигляд. Надійність та безпека також страждали. Тож у машин із Піднебесної склалася погана репутація. Це показували і краш-тести. При ударі їхні кузова повністю руйнувалися, і у пасажирів не залишалося жодного шансу вижити в серйозній аварії.

Але останнім часом ситуація кардинально змінилася. Сьогодні «китайці» успішно конкурують з «японцями» та «європейцями», а ці автовиробники дуже серйозно ставляться до безпеки.

Китайський автомобіль сьогодні – це надійна конструкція, привабливий екстер’єр, комфортний інтер’єр, потужний силовий агрегат, сучасна електроніка та інноваційні системи безпеки. Саме вони, поряд із стійкістю кузова до корозії, виходять на перше місце при оцінці надійності автомобіля.

У Китаї застосовується кілька методик автомобільних краш-тестів. Вони постійно вдосконалюються у напрямі посилення оцінок. Але порівняти китайські машини між собою дуже складно, оскільки кожен виробник застосовує свою систему оцінювання. Тому важливіша оцінка незалежних організацій, які займаються безпекою автомобілів. Бали нараховуються за безпеку водія, пасажирів та пішоходів. Також важливою є кількість браку в розрахунку на вироблену партію.

2. За що цінують китайські машини

Автомобілісти, які віддають перевагу китайським авто, виділяють кілька факторів на їх користь:

– низьку вартість порівняно зі знаменитими японськими та європейськими автоконцернами;

– привабливий екстер’єр та салон – їх розробляють авторитетні дизайнерські контори, які співпрацюють із Мазераті, Феррарі та іншими відомими марками;

– широкий набір опцій у базових комплектаціях;

– доступність запчастин, легкість ремонту;

– надійність – китайці не заощаджують на технологіях;

– безпека, підтверджена краш-тестами.

3. Найпопулярніші китайські автомобілі

В даний час китайський автопром випускає і седани, і хетчбеки, і кросовери, і позашляховики, які популярні серед споживачів. За європейськими мірками, китайські автомобілі преміум-сегменту вважаються досить якісними та надійними. Але коштують вони досить дорого. Тому з більш ніж 80 марок у нашій країні можна зустріти лише малу частину: Chery, Haval, Geely та деякі інші. Переважна більшість китайських автомобілів призначена для внутрішнього ринку.

1. Chery – продукт держпідприємства, створеного 1997 року. Це перший експортер автомобілів з КНР. Крім Китаю, складальні виробництва Chery знаходяться в Єгипті, Ірані, Сирії та Уругваї.

2. Haval – виробляє китайська компанія Great Wall Motor.

3. Geely – співпрацює з компаніями, які виробляють безпечні спортивні, гібридні, електричні та навіть літаючі авто. Серед них – шведська Volvo, малайзійський Proton, британські Lotus Motor Cars та London Taxi Company, американська Terrafugia, німецький Daimler AG.

4. Оцінимо надійність китайських автомобілей сьогодні

Сьогодні багато незалежних експертів складають рейтинги надійності та безпеки китайських автомобілів. До них підключаються користувачі цих машин. Ми оцінимо безпеку китайських авто на основі рейтингів, що публікуються.

Але відразу треба сказати, що на автомобільний ринок регулярно виходять новинки, у зв’язку з чим рейтинги також постійно змінюються. Не варто вибирати транспортний засіб, ґрунтуючись лише на рейтингах. Проте вони важливі на першому етапі, коли відбувається «відсів» автомобілів, які вам не підходять. І тут працездатність електроніки та якість збирання в основному визначають параметри безпеки.

Розглянемо методики краш-тестів та наведемо дані випробувань відповідно до них. Також приділимо увагу обладнанню китайських авто, що впливає на безпеку.

1. C-NCAP – краш-тести китайського наукового центру автомобільної промисловості CATARC. Тести проводяться з 2006 року, але з 2012-го вони доповнені прямим ударом у бар’єр, що деформується, з перекриттям 40 %, а на задньому сидінні розташовуються манекени.

З 2015 року оцінюються наслідки від удару ззаду, нараховуються бали за системи безпеки, що діють. З 2018 року додано оцінку безпеки пішоходів, систем автоматичного гальмування та курсової стійкості. Максимальна кількість балів – 100.

Тестується безпека при фронтальному ударі про незмінний бар’єр з перекриттям 100% на швидкості 50 км/година з трьома манекенами дорослих та однієї дитини; при фронтальному ударі з перекриттям 40 % про бар’єр, що деформується, на швидкості 64 км/год з чотирма манекенами дорослих; при бічному ударі візком масою 1400 кг із закріпленим деформованим блоком, удар проводиться в середню стійку машини на швидкості 50 км/год, два манекена розташовані з боку удару; при ударі ззаду шляхом розгону крісла з манекеном до 1565 км/год; при імітації наїзду на пішохода передні колеса зі швидкістю 40 км/год.

Також оцінюються автономне екстрене гальмування та курсова стійкість, наявність бічних подушок безпеки та сигналів про непристебнуті передні та задні ремені.

2. ASEAN NCAP – паназіатська методика. Перші тести, проведені у 2013 році, включали оцінку лише від збитків за фронтального удару. З 2021 року безпека оцінюється комплексно. Максимальна кількість балів – 120.

Тестується безпека при фронтальному ударі про бар’єр, що зминається, з перекриттям 40 % на швидкості 64 км/год з двома манекенами дорослих і двома – дітей, що знаходяться в спеціальних кріслах; при бічному ударі візком масою 1400 кг із закріпленим деформованим блоком, удар проводиться в середню стійку машини на швидкості 50 км/год, бере участь один манекен водія та манекени дітей на задньому сидінні.

Також оцінюються системи ABS і ESP, автономне та екстрене гальмування, наявність сигналів про непристебнуті передні та задні ремені та ненавмисний виїзд зі своєї смуги, коректність роботи індикаторів «сліпих зон» у дзеркалах.

3. C-IASI – широка система краш-тестів, розроблена китайським страховим інститутом дорожньої безпеки. Тестується безпека при фронтальному ударі об перешкоду з перекриттям 100% на швидкості 15 км/год; при бічному ударі; при ударі ззаду про перешкоду з перекриттям 100% на швидкості 15 км/год; при зіткненні з жорсткою перешкодою з перекриттям 25% швидкості 64 км/год.

Оцінка відбувається за міцністю та ремонтопридатністю, безпекою для водія, пасажирів та пішоходів, ефективності систем активної та пасивної безпеки.

Машини Chery з краш-тестів C-NCAP отримали оцінку «відмінно». Підвів лише мініатюрний Tiggo 4 – його оцінили на «четвірку».

Моделі Haval проходили випробування як у Китаї, так і Австралії. Тестування пройдено на «відмінно» чи «добре». Щодо Haval Jolion, то він краш-тести на безпеку не проходив.

Geely Atlas тестувався за методиками C-NCAP, Coolray – за методиками ASEAN NCAP, а флагман Tugella – за методиками C-IASI. Усі автомобілі пройшли краш-тести на «відмінно».

Що стосується якості складання, то за оцінками споживачів, Chery отримує 82,6% зі 100%, Haval – 94,9%, Geely – 86,2%.

Таким чином, враховуючи місцеві китайські краш-тести, які мають досить суворі вимоги, можна сказати, що безпека автомоБілей з Китаю в 2022 році знаходиться на досить хорошому рівні. Але порівнювати із європейськими машинами їх не можна, оскільки європейські тести вони не проходили.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти