Водіям розповіли, як правильно міняти масло в АКПП
АКПП – одна з найдорожчих елементів в авто. Її поломка через неуважність, важку експлуатацію або з природних причин через зношування в більшості випадків стає дуже неприємним сюрпризом. Здається, що добрий спосіб продовжити життя “автомата” – це заміна старої олії на нову. Але тут є свої нюанси, пишуть автомобільні експерти.
Перше, що роблять на сервісі при діагностиці “автомата” – витягують щуп (якщо він є) і оцінюють стан олії за кольором та запахом. Нова рідина для АКПП має яскравий червоний колір. У процесі використання спочатку з’являється коричневий відтінок у рідині, потім стає ще темнішим. Якщо вузол у поганому стані, то на щупі буде чорна субстанція, яка пахне горілим. Автомобіліст відразу може попросити замінити олію, але в деяких випадках сервіс може попередити, що з новою олією результат буде не той, на який очікує водій. Але чому?
Потрібно розуміти процеси, що відбуваються в «автоматі», які призводять до перетворення олії на «жижу». Одна з першопричин — бракує тиску, що призводить до ковзання та «підпалювання» фрикціонів. Тим самим процес підгоряння «передається» маслу, яке непридатне для використання.
При перегріві автоматичної коробки процес знищення фрикційних накладок буде проходити набагато швидше: в таких режимах вони швидко руйнуються через те, що ATF (automatic transmission fluid) перестає їх охолоджувати. Крім того, фрагменти накладки відвалюються від поверхні, пил з дисків потрапляє в масло, роблячи його густішим. Продукти розпаду забивають гідроблок.
Повна заміна ATF справді може посилити стан «автомата» у разі наявності чорної горілої олії та присутності симптомів поломки. Але майстер, який побачив і те, й інше, швидше за все, запропонує простіший варіант — часткову заміну, при якій продукти зношування розбавляються у свіжій рідині і при цьому немає різкої зміни характеристик олії. Через певний інтервал, протягом якого можна уточнити стан АКПП, процедура повторюється.