Назвали 16 речей, які потрібно обов’язково зробити з авто, якщо на ньому не їздили взимку
Багато водіїв вважають за краще їздити тільки в теплий час, а взимку тримати автомобіль на стоянці або в гаражі. Протягом цього періоду законсервована машина не обслуговується, її стан не контролюється. Тому ті, хто збирається сісти навесні за кермо, мають серйозно зайнятися підготовкою до першого виїзду.
1. Ретельний огляд
Починати будь-які роботи з машиною краще з повної діагностики. Критий паркінг чи гараж – це ще не гарантія ідеальних умов утримання. Не виключено, що в приміщенні може бути підвищена вогкість через погану вентиляцію або постійну калюжу від снігу, що розтанув, з коліс інших машин.
А тривале перебування автомобіля в теплому та сирому закритому просторі здатне спровокувати серйозні проблеми з кузовом. У таких умовах він гнитиме з подвоєною швидкістю. Фахівці кажуть, що з автомобілями, що простояли взимку, зазвичай більше мороки, ніж з тими, на яких їздили.
Тому машину краще перевірити на подйомнику. Уважно оглянути не лише кузов, а й гумові з’єднання, трубки та шланги.
2. Кузов та днище
Кузов – найбільша і дорога частина машини. Тому важливо оглянути його на предмет тріщин, сколів, іржі. Виявлені дефекти краще ліквідувати одразу, не чекаючи погіршення стану.
Те саме стосується днища. Під час експлуатації він піддається посиленим навантаженням, впливу речовин від асфальту, бітуму, брудних калюж. Після зимової стоянки потрібно перевірити днище, очистити і при необхідності усунути дефекти.
3. Гальмівна система
Навряд чи когось треба переконувати, що гальма мають бути в ідеальному стані. Навіть якщо автомобіль постійно стояв узимку, їх потрібно все одно перевірити. Гальмівна система не є герметичною, тому вразлива перед зовнішнім впливом та погодними факторами.
Характерна для зими висока вологість викликає іржавіння елементів системи, попадання конденсату в гальмівну рідину. Перевіряти потрібно все: диск, колодки, супорти, трубки та шланги, елементи стоянкової системи, циліндр та ін.
4. Ходова частина
Найчастіше при простої вона страждає від підвищеної вологості та перепадів температур. Достатньо невеликої цятки іржі, щоб вона розрослася до величезних масштабів за зимові місяці.
Готуючи машину до літнього сезону, дуже важливо ретельно перевірити стан ходової на корозію. Особливо вразливі частини – вихлопна система, елементи підвіски та рами. Руйнування цілісності металу у цих ділянках призведе до поломки важливих вузлів, підвищить загрозу безпеці.
Перевіряти автомобіль можна на естакаді, але найкраще зробити повну діагностику в автосервісі.
5. Акумулятор
Якщо автомобіль зимував з батареєю, і ви її не вмикали, це погано позначиться на стані. Найнекритичніше, що може статися, те, що вона розрядиться. Набагато гірше, якщо з’являться внутрішні ушкодження. Залежно від їхньої серйозності батареї знадобиться ремонт або заміна.
Тому після зимового простою важливо зробити діагностику стану акумулятора. Якщо він життєздатний, то не забудьте не лише зарядити, а й перевірити пускову міць та чистоту клем.
6. Технічні рідини
Тривалий зимовий простий і весняна погода погано позначаються на стані рідин. Погіршення властивостей негативно впливає на роботу автомобіля, тому антифриз, олію та інші склади краще замінити. Особливо якщо змінився їх колір та консистенція. Перш ніж заливати свіжі рідини, не забудьте промити системи.
7. Електрика
Вогкість та перепади температур (якщо машина стояла на вулиці) негативно впливають на стан проводів, контактів та роз’ємів. Тому їх також слід уважно оглянути. Напевно знайдуться місця, яким знадобиться очищення та змащення антикорозійним засобом.
Вибирати слід пасти, які одночасно витісняють вологу, забирають іржу і при цьому створюють захисний шар на поверхні.
8. Паливо
Якщо автомобіль зимував з порожнім баком, то за час простою конденсат, що утворився на стінках, стікає вниз. У цьому випадку можливий але іржавлення бака.
Якщо пальне залишалося в машині, за час стоянки присадки могли зруйнуватися, змінивши октанове число. Використання такого палива призведе до детонацій двигуна, троїння та інших несправностей. Тому після зими його краще замінити. Ну чи додати присадки, щоб відновити октанове число та видалити вологу з пального.
9. Повітряний та салонний фільтри
Від роботи цих елементів залежить чистота двигуна та салону. Фільтри перешкоджають проникненню пилу та бруду та запобігають утворенню цвілі. А при тривалому простої пристрою не працюють, тому все це потрапляє у двигун та салон.
Після зими важливо перевірити та прочистити фільтри. В іншому випадку забиті фільтри погано працюватимуть. Збільшиться навантаження на двигун, та й салон виглядатиме неохайно.
10. Замки
Тривалий простой, особливо на відкритій стоянці, погано впливає механізми. Волога, що потрапила всередину, викликає іржавіння компонентів. В результаті замки можуть одного разу відмовити в невідповідний момент. Тому перш ніж розпочинати автомобільний сезон, необхідно їх перевірити. Залежно від стану замки треба почистити і змастити або замінити.
11. Склоочисники
Після довгого простою щітки склоочисники зазвичай виходять з ладу. Двірники можуть задубіти або розтріскатися, припинити щільно прилягати до скла. Продовжувати користуватися небезпечно ними. Такі щітки не тільки дряпатимуть лобове скло, а й погано чиститимуть. А це вже погіршує оглядовість і цим підвищує ризик аварії під час руху.
Вибираючи двірники, переконайтеся, що вони підходять за розміром скла та типу автомобіля.
12. Гумові елементи
Тривалий простой негативно позначається на патрубках, шлангах, ущільнювачах, сальниках та інших компонентах. Після зими їх треба оглянути щодо пошкоджень. Справні деталі обробити силіконовим мастилом, а ті, що викривилися чи пішли тріщинами – замінити. Особливо це стосується сальників, приводних ременів та гальмівних шлангів.
13. Кондиціонер
Перед початком активної їзди кондиціонер також треба перевірити, оскільки якщо його довго не вмикали, він може почати барахлити. А їздити в кондиціонером, що погано працює, – то ще задоволення.
Найчастіше неполадки викликає витік холодоагенту. Спочатку це призводить до того, що кондиціонер перестане підтримувати потрібну температуру. А згодом може взагалі зламатися. Тому розумним буде відразу перевірити клімат-систему, не чекаючи поки настануть спека, і в сервісні центри вишикуються довгі черги. Крім того, своєчасна профілактика продовжить життя кондиціонера та заощадить гроші на його заміні.
Але найсерйознішу загрозу несправний прилад несе здоров’ю. При тривалому простої повітряних патрубках часто утворюється колонії легіонел – шкідливих бактерій. Потрапляючи в організм людини, вони викликають легеневі захворювання, в першу чергу важкі пневмонії. Вони особливо небезпечні дітям та літнім людям.
Тому в жодному разі не нехтуйте перевіркою роботи кондиціонера. До речі, те саме стосується і салонного фільтра. Якщо він перестав нормально працювати, не зволікайте з його ремонтом чи заміною.
14. Чищення салону
Освіжити інтер’єр після зими просто потрібно. Салон можна помити самостійно або зробити професійну хімчистку. Останній варіант кращий, оскільки спеціальні засоби, якими оброблятимуть поверхні, добре прибирають не тільки бруд, а й сольові плями. При цьому вони не шкодять покриттям, електриці, пластиковим та декоративним елементам. Плюс знищують осередки цвілі, алергенів та шкідливих бактерій.
15. Миття
Операція важлива не лише для надання привабливого вигляду. Насамперед миття необхідне для видалення бруду та шкідливих речовин із важкодоступних місць.
Своїми руками, хай навіть із застосуванням автохімії, це зробити практично неможливо. Щоб якісно очистити машину, її треба підняти, залити дно спеціальною піною і потримати так деякий час. Засіб повинен потрапити у всі приховані порожнини і деталі, де розчинить небезпечні сполуки, що утворилися. Після цього піну потрібно видалити сильним струменем під тиском.
Те саме треба зробити і з лакофарбовим покриттям. Інакше дрібні частинки, що потрапили до мікрозазорів, руйнуватимуть зовнішнє покриття. Тому якщо хочете як слід відмити машину, краще звернутися до автосервісу.
Фахівці взагалі радять зробити 3-фазну мийку. На першому етапі безконтактне миття видаляє великі частинки бруду. Потім застосовується спеціальна хімія для видалення нальоту з бітуму та солей. Останній етап – ручне миття кузова за допомогою губки та шампуню.
Насамкінець автомобіль сушать і наносять захисні засоби для ЛКП: воски, рідкі покриття та ін. Ну і звичайно, не завадить обробка антикорозійними препаратами.
16. Колеса
Перш ніж виїжджати на дорогу, потрібно впевнитись у нормальному стані шин. Їх слід обстежити на наявність ушкоджень, гриж та інших дефектів. Потім треба перевірити тиск, ступінь накачування, кути розвалу-сходження коліс.