Кінець «євробляхам»: як держава планує ліквідувати ринок нерозмитнених авто

Рішення зі спрощенням та частковим здешевленням розмитнення складається із двох основних частин. Першу, про те як саме пропонують розмитнювати всі легкові автомобілі із застосуванням єдиної формули розрахунку акцизу, ми вже описували, наводили приклади розрахунків та навіть створили спеціальний калькулятор, щоб можна було «прицінитись» власноруч.

Втім у соціальних мережах, з’являються коментарі на кшталт «а для чого взагалі щось платити, навіщо ці всі мітинги та акції – ніхто ж нас (водіїв «євроблях») не чіпає, так нехай так все і залишається. Не потрібні нам «легалізації», будемо їздити як і їздили».

Отже, виходить, що не всім цікаво отримати право власності на свій автомобіль та забути про «файлики» з ксерокопіями, які нібито засвідчують «працевлаштування» на іноземну компанію чи демонструють інші «схеми». Це значить, що чимало водіїв намагатиметься продовжувати експлуатувати нерозмитнені автомобілі та шукати шляхи надалі їх привозити з-за кордону. Щоб стало зрозуміло чи можна буде віднайти «дірки у законах» та продовжувати «євробляхувати», ми вивчимо частину законопроекту №8488, у якій описані запобіжні механізми проти продовження експлуатації та ввезення нових «євроблях». Отже, відкриваємо «чорний ящик».

«Верблюди», вйо!

Нерезидентам дозволять ввозити лише один автомобіль, та користуватись ним на території України майже як і раніше, за виключенням того, що після спливу 30-денного терміну його доведеться зареєструвати у сервісному центрі. Без зміни номерних знаків та інших документів, лише «замельдуватись». Тобто, туристи чи подорожувальники у справах ніяким чином не будуть обмежені у своїх правах.

А от караванам із «верблюдів» ця норма зупинить бізнес: при ввезенні більш як одного ТЗ (легкового, вантажного, мотоцикла чи автобуса) нерезиденту доведеться внести заставу, тобто суму, яка дорівнює повній вартості розмитнення автомобіля. За таких умов іноземці, на яких зареєстровано кілька тисяч автомобілів, навряд чи будуть з’являтись і надалі.

Стоп схемі «Працюю на іноземну компанію»

Якщо авто ввозитиме українець із пакетом документів, що підтверджують його працевлаштування у іноземній компанії, котрій належить ТЗ «на бляхах», авто прирівняють статусом до «ТЗ особистого користування». А далі буде встановлено строк тимчасового ввезення у 10 діб, і навіть це за умови внесення фінансової гарантії (застави) у розмірі суми повного розмитнення авто. Знову нецікаво.

Стоп «пересічці»

І хоч ми вирахували, що «пересічники» не є головною проблемою черг на кордонах (скоріше «колєйки» створюють «контрабасисти», причому не ті, що працюють у філармонічних оркестрах), тим не менше «пересічці» теж може настати кінець.

Завезення авто з іноземною реєстрацією в режимі «транзит» допускатиметься лише з метою «прохідного транзиту». Тобто: в’їжджаємо через один прикордонний пункт пропуску, виїзд – обов’язково через інший. А ще – навіть якщо хтось надумає «пересічку» здійснювати різними прикордонними КП, то необхідність вносити фінансову гарантію (суму повного розмитнення) при в’їзді вочевидь охолодить потяг до регулярних відвідин сусідньої держави з метою перетнути кордон для продовження терміну транзиту.

Стоп «бляхам» що вже знаходяться в Україні

Перше: будь-який автомобіль із «чужими» номерами має бути зареєстрований не пізніше, як через 30 днів після в’їзду на територію України (звісно, після набуття статусу закону проектом №8488). Для цього між Нацполіцією, Прикордонною службою та ДФС має бути налаштовано електронний обмін даними.

Друге: Поліцію зобов’яжуть виявляти автомобілі, не зареєстровані у встановленому порядку. Також патрульні слідкуватимуть за неправомірним використанням «транзитних» та «тимчасово ввезених» автомобілів. У перелік із існуючих 9 пунктів, які дозволяють патрульному зупиняти автомобіль, запропоновано додати десятий: «зупинка ТЗ, зареєстрованого в іншій країні, з метою виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий ТЗ на митну територію України». І навіть більше: «Поліцейський зобов’язаний зупиняти ТЗ у разі, якщо є інформація про порушення власником ТЗ митних правил, використання такого ТЗ з метою отримання доходу, передачу авто іншій особі».

Шрот – не порятунок

Якщо інформація про резидента, котрий заїжджав на «євроблясі» (чи перетинав кордон) присутня у прикордонників або митників, чи поліція раніше фіксувала порушення ПДР водієм нерозмитненого авто, тоді «держава іде до вас». Автомобілі на єврономерах заборонять розкомплектовувати, за дотриманням цієї вимоги слідкуватиме поліція, а при виявлення порушення – штраф 170 тисяч гривень.

Я — не я, і «бляха» не моя

Така ж кара, як і в попередньому розділі (штраф 170 тис грн) чекає на водія, який «загубив» свою «євробляху» – тобто при втраті автомобіля. Останній пункт не варто плутати зі знищенням ТЗ внаслідок ДТП чи інших обставин, які підтверджені документально — у такому разі відповідальність знімається.

Кінець таксі «на бляхах»

Використання авто з іноземною реєстрацією резидентами для отримання доходу буде заборонено. В разі порушення – штраф 8 500 грн. За повторне протягом року аналогічне порушення – штраф 17 000 грн, позбавлення водійських прав на рік, додатково можливе оплатне вилучення транспортного засобу.

Штрафи

За перевищення строків транзитного або тимчасового ввезення ТЗ пропонують встановити наступні розміри штрафів:

  • від 10 до 20 діб – 8 500 грн;
  • від 20 до 30 діб – 85 000 грн;
  • від 30 та більше діб, втрата або розкомплектування автомобіля – 170 000 грн або конфіскація ТЗ.

Навіть якщо водій самостійно не ввозив авто на іноземній реєстрації, раніше «не світився» в поліцейських базах даних, але при перевірці виявиться, що він керує автомобілем неправомірно (тобто йому передано право розпорядження особою, яка такого права не мала) – штраф становитиме 8 500 грн. Повторне порушення протягом року обійдеться у 17 000 грн, з позбавленням водійських прав на рік, а можливо і з вилученням ТЗ.

І це ще не всі «запобіжники» законопроекту №8488, який зараз має статус «зареєстрований у ВР», терміново отримав висновок Головного науково-експертного управління апарату ВР, та навіть виносився на голосування для включення у порядок денний. Щоправда, поки що цей документ, та парний із ним законопроект №8487 в порядок денний нардепи не включили. Але, всього два пленарних засідання, що залишились у цьому місяці, підказують, що розгляд цих проектів форсуватиметься добряче.

Джерело: AUTO.RIA.com

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти