Водіям розповіли, чому не варто купувати автомобіль із системою «старт-стоп»
Дедалі частіше систему «старт-стоп», яка відключає двигун на світлофорах можна побачити як на преміальних, так і на бюджетних автомобілях.
Алгоритм роботи функції «старт-стоп» здається дуже простим на перший погляд: при коротких зупинках система глушить силовий агрегат, а коли водій відпускає педаль гальма або вичавлює зчеплення, двигун знову оживає. Однак, якщо вивчити питання серйозніше, стає зрозуміло, що інженери суттєво змінили конструкцію силових установок із такою опцією. Вони стали дорожчими, а всі витрати переклали на покупців.
Електроніка авто під час роботи контролює безліч параметрів. В тому числі, відбувається аналіз заряду акумулятора, вимірюється температура навколишнього середовища, і навіть знімаються показання з датчика колінчастого валу. Враховуючи той факт, що кількість пусків двигуна різко збільшується, виробники використовують не просту батарею, яка за таких умов виходить з ладу дуже швидко, а гелієву. Вартість такої батареї, зрозуміло, суттєво більше, і заощадити не вийде.
Крім того, потрібна спеціальна олива, адже при безлічі пусків циліндро-поршнева група зношується набагато швидше. Колінчастий вал щоразу фактично лягає на вкладиші, а це провокує скорочення ресурсу пар тертя. В компанії Castrol, наприклад, підрахували, що кількість стартів і зупинок автомобіля, який належить середньостатистичному водію, за рік досягає 18 000 — тобто 50 разів на день.
Також не потрібно забувати той факт, що водії полюбляють, виїхавши із затору, відразу натиснути газ. І тут з’являється ще один нюанс. Автомобільні експерти підрахували, що з увімкненою системою «старт-стоп» розгін навіть компактного легковика до 20 км/год погіршується на 85%. Тобто витрата пального при цьому не зменшується, а зростає. Тому при реальній експлуатації ніякої вигоди немає — лише збільшуються витрати.
Таким чином заробляють на «вигідних» опціях лише виробники автомобілів та комплектуючих. Ну і сервісмени, адже двигуни на машинах з функцією «старт-стоп» більше схильні до поломок.