Назвали чотири причини змінити оливу з настанням весни
Автомобільний експерт розповів, чому потрібно міняти моторну олію з настанням весни.
Зимове старіння
Перепади температур моторної олії взимку можуть досягати 120 градусів. Понад те, кожен холодний запуск двигуна шкідливий. Адже при цьому олія інтенсивно розбавляється бензином, який практично ллється в камеру згоряння, прискорюючи прогрівання каталітичного нейтралізатора.
Через це моторне масло постійно поєднується з різними сторонніми складовими, починаючи від продуктів розпаду пального, що згоріло, закінчуючи частинками нагару і металу з робочих поверхонь ДВЗ.
При холодних пусках падає лужне число, а кислоти, що утворюються, активніше розчиняють масло і прискорюють корозію компонентів.
Поява конденсату
Взимку у моторному маслі поступово накопичується вода. Так, при охолодженні двигуна його елементи проходять через точки роси, внаслідок чого рідина конденсується з атмосфери. Найлегше помітити краплі на кришці маслозаливної горловини.
Чим більше циклів нагрівання та подальшого охолодження, тим більше вологи може накопичитися в маслі. Іноді це призводить до випадання з олії присадок та утворення осаду.
Не їздить, але псується
Навіть якщо автомобіль взимку не використовується, захисні властивості моторного масла стають гіршими. Крім того, утворюється конденсат.
Також відбуваються небажані хімічні реакції з металом та гумою. Іноді масло втрачає свої легкі фракції, що призводить до зміни його структури.
Вибір олії за сезоном
Багато сучасних олій є всесезонними, наприклад, популярні з групи 0W-40. І якщо виробник транспортного засобу наполягає на використанні однієї й тієї ж олії цілий рік, варто наслідувати пораду. Тим більше якщо машина гарантійна.
Але часто в інструкції вказано “вилка”. І якщо можна використовувати масло з більш високим діапазоном високотемпературної в’язкості (це число в позначенні після W), є сенс заливати його.
Технологічний запас до крайніх значень у «сезонної» олії буде більшим, ніж у універсальних продуктів.