Як правильно ремонтувати та обслуговувати автомобіль, щоб продовжити йому життя

Згодом стан кожного автомобіля неминуче погіршується. У міру збільшення віку та пробігу посилюється знос конструкції та важливих вузлів. Поломки виникають у найнесподіваніших місцях, а час між ремонтами скорочується. А тим часом, у дбайливого власника автомобіль може прослужити 10-15 і навіть більше років без серйозних ремонтів, а у неакуратного – вийти з ладу через 3-4 роки після покупки. Як правильно обслуговувати та ремонтувати машину, щоб продовжити її життя? Давайте розбиратись.

1. Вивчити особливості автомобіля

Технічний прогрес швидко йде вперед, тому не варто забувати, що начинка автомобілів постійно ускладнюється. Системи та вузли стають досконалішими та складнішими, плюс додаються нові пристрої. Тому кожному водієві необхідно знати особливості свого автомобіля. Навіть тим, хто вважає себе всезнаючим профі.

Найпростіше, з чого треба почати – уважно вивчити інструкцію з експлуатації. У ній є всі дані про влаштування автомобіля: описані головні вузли та їх розташування, порядок обслуговування та заміни. Ознайомтеся з інформацією, складіть графік профілактичних робіт згідно з рекомендаціями виробника та намагайтеся його дотримуватись.

Вчасно проведене обслуговування виявить проблеми на початкових етапах і не дасть їм розросту до необхідності дорогого ремонту.

2. Якість палива

Намагайтеся заправлятися тільки на АЗС, на яких ретельно стежать за якістю пального. Їзда на низькоякісному паливі може погіршити динаміку, викликати проблеми з іскроутворенням та погано вплинути на паливну систему загалом.

Крім того, заправляйтеся тільки тим типом палива, яке порекомендував виробник автомобіля. Зазвичай він вказаний в інструкції та на люку бензобака. Якщо стоїть А-95, то не треба зайвий раз випробовувати двигун на міцність, заливаючи А-92.

3. Моторне масло

Як і у випадку з паливом, намагайтеся користуватися тільки тими марками олій, які вказав виробник. Якщо перейдете на більш дешеві суміші, то завдасте шкоди двигуну і тим самим прискорить його поломку.

Крім цього, регулярно замінюйте масло на свіже. У процесі роботи в ньому накопичуються сторонні включення, утворюються шкідливі сполуки, що погіршують його властивості. Відпрацьована або дуже забруднена олія перестає справлятися зі своїми функціями, внаслідок чого страждає двигун. Регулярна заміна рідини допомагає тримати частини двигуна в чистоті, захищає їх від перегріву та корозії.

Крім того, не забувайте стежити за рівнем олії. Якщо він сильно знизиться, це погано позначиться на стані двигуна. Приведе до перебоїв у роботі, прискореного зношування, підвищеної витрати палива.

Експерти радять не економити на моторній олії. Розумніше підтримувати нормальний стан головних вузлів, ніж потім витрачатися на їх ремонт або заміну. Також вони рекомендують міняти олію частіше за запропонований регламент.

Наприклад, при експлуатації автомобіля у міських умовах із пробками – кожні 5-7 тис. км, а при їзді трасою – через 10 тис. км пробігу.

4. Технічні рідини

Крім моторної олії, у «жилах» автомобіля циркулюють різні рідини, від яких залежить його стан та працездатність. В інструкції до машини вказано, які марки бажано використовувати, коли міняти та до якого рівня заливати.

Дбайливий водій повинен систематично, мінімум двічі на місяць, перевіряти об’єм усіх рідин та олій. Так можна запобігти ризику поломок і продовжити термін життя свого автомобіля. Одночасно з робочими рідинами змінюйте розхідники: повітряні та масляні фільтри, свічки запалювання та інші елементи.

5. Кузов

Щоб автомобільний кузов не заіржавів раніше, за ним потрібно стежити не менш уважно, ніж за двигуном, гальмами та іншими важливими вузлами.

При експлуатації автомобіля кузов постійно піддається впливу бруду, хімічних речовин від дорожнього покриття, вихлопних газів, реагентів та солі. Якщо кузов своєчасно не очищати від цих нашарувань, процес корозії прискориться багаторазово.

Крім миття необхідно регулярно обробляти поверхню антикорозійними засобами. Зробити це можна в автосервісі чи самостійно. Крім того, фахівці радять після кожного миття машини наносити захисний віск. Засіб заповнить всі мікротріщини в лакофарбовому покритті та не допустить проникнення в кузов агресивних речовин.

6. Шини

Спеціальний догляд є обов’язковим і для гуми. Не забувайте перевіряти тиск у шинах перед поїздкою або через кожні 1-2 заправки. Якщо показник буде вищим за норму, це погано позначиться на підвісці і призведе до передчасного зносу. Регулярне підкачування шин забезпечить їх правильне положення, запобігає прискореному стирання гуми.

Стежити слід і за кутом розвалу-сходження. Він може порушитись, навіть якщо їздили дуже акуратно, і жодних ударів по підвісці не було. Зміна сход-розвалу відбувається через зношування амортизаторів або пошкодження сайлентблоків. Це сприяє нерівномірному зносу шин та їх прискореному виходу з ладу. В результаті вам доведеться міняти колеса раніше за певний час.

Крім цього, необхідно вчасно «перевзувати» автомобіль: двічі на рік або зі збільшенням пробігу. В інструкції з експлуатації має бути тип шин та періодичність оновлення.

7. Гальмівна система

Пошкодження та/або нерівномірне зношування колодок зазвичай відбувається через закисання супорта, що трапляється через дорожній бруд і реагентів. Якщо одна буде навантажена сильніше за іншу, це призведе до пошкодження гальмівного диска. Це призведе до заклинювання або сильного нагрівання колеса, що знизить міцність матеріалу.

8. Гальмо стоянки

Фахівці радять регулярно користуватися ручником, навіть якщо машину обладнано автоматичною КП. Особливо це важливо при тривалому паркуванні на нахилі або підйомі. Гальмо стоянки надійно фіксує положення автомобіля, захищаючи трансмісію від перевантажень. Одночасно це зберігає правильне регулювання задніх гальм, що продовжує термін їхньої служби.

9. Заміна деталей

Не слід без особливих потреб розбирати машину і залазити всередину заради самої перевірки. Фахівці зазначають, що під час експлуатації деталі притираються один до одного і починають нормально працювати саме після обкатки. Часта заміна деталей без особливої потреби – це додаткове навантаження на автомобіль. Ну, і зайві витрати.

10. Миття автомобіля

Ніхто не сперечається, що утримувати машину в чистоті потрібно. Однак важливо не перегинати палку. Не варто дбати про водні процедури кожні 2-3 дні. Достатньо мити її раз на місяць чи навіть у півтора.

11. Режим руху

Акуратна їзда є не менш важливою для продовження служби автомобіля. Агресивний стиль водіння, часті різкі гальмування сильно навантажують системи та вузли машини, що призводить до прискореного зносу та швидких поломок.

Тому намагайтеся рушати з місця плавно та неквапливо, їхати перші десятки метрів не поспішаючи, щоб підготувати двигун до роботи. Коли він просохне та розігріється, можете поступово набирати швидкість. Під час їзди намагайтеся тримати її на одному рівні, не допускати різких стартів та зупинок, а також швидких перебудов на дорозі.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти