У чому автоматична коробка передач все ще гірша, ніж стара-добра «механіка»
Автоматичні коробки щільно увійшли в життя багатьох автомобілістів. Сьогодні більшість водіїв напевно погодиться із твердженням про те, що «автомат» набагато зручніший за «механіку». Особливо для поїздок містом. Однак списувати МКПП з рахунків все ще зарано. Хоча б тому, що автоматичні коробки мають свої мінуси, інформує “Твоя МАШИНА”.
1. Ресурс
“Вбити” можна і механічну коробку передач. Але порівняно з автоматикою зробити це набагато складніше. Технічне обслуговування за планом та регулярна заміна олії дозволять від’їздити на МКПП усі 400-500 тисяч км. Ресурс гідромеханічного автомата скромніший. Вже після 150-200 тисяч кілометрів пробігу можуть початися серйозні проблеми, навіть при регулярному та своєчасному обслуговуванні агрегату. Найчастіше у “автомата” ламаються ГДТ, гідроблок, блок керування. З коробками-роботами та варіаторами щодо цього ситуація найчастіше ще гірша.
2. Гроші
Автомобіль, оснащений автоматичною коробкою передач, на сьогоднішній день апріорі дорожчий за аналогічну машину з механікою. Найдорожче обходиться і технічне обслуговування «автоматів». Зрештою, не варто забувати і про те, що машини з АКПП все ще споживають помітно більше пального, ніж автомобілі зі звичайною механічною коробкою. Хоча задля справедливості варто зазначити, що з кожним роком розрив у витраті все більше скорочується.
3. Буксирування
Причепив і покотив – це про буксирування автомобіля з механічною коробкою передач. Із «автоматами» все набагато складніше. Для автомобілів з автоматичними коробками є відомі обмеження як у питанні буксирування, так і в питанні причепа. Особливо ця тема актуальна для варіаторів. Не варто забувати і про те, що переважна більшість машин з АКПП можна буксирувати лише на 30-50 км протягом півгодини на швидкості до 50 км/год, після чого агрегату потрібно дати час охолонути і відпочити.
4. Безпека водіння
Автоматика дозволяє водієві “відпочити”, знімаючи з його совісті частину рутинних операцій. Однак, у ряді ситуацій автоматика може стати джерелом проблем та небезпеки. Особливо це стосується ситуацій із обгоном. Немає нічого гіршого від тих ситуацій, коли АКПП «вирішує», що маневр, який здійснюється автомобілістом, не виправданий і варто прямо зараз переключитися на іншу передачу. Як результат – падіння швидкості руху. Для досвідченого автомобіліста подібне не є проблемою, проте іноді ситуація на дорозі складається так, що рахунок йде на секунди. І тут автомати відверто «не вивозять».