Водіям пояснили, скільки насправді можна не змінювати моторне мастило
Виробники автомобілів та автосервіси часто наголошують на важливості своєчасної заміни мастила в двигуні, але наскільки критично це правило? Експерти порталу mmr.net.ua поділилися своєю думкою з цього приводу та пояснили, наскільки взагалі безпечно ігнорувати цю процедуру.
Міф про проїзд 50 000 км:
Трапляються історії про водіїв, які проїжджають понад 50 000 км без заміни мастила, але такі випадки частіше пов’язані з старішими бензиновими двигунами, відомими своєю витривалістю. У разі сучасних двигунів такий підхід неприйнятний.
Функції моторного мастила:
Олія виконує важливі функції, такі як зменшення тертя, відведення тепла, захист від корозії та видалення відкладень. Пересушена або зношена олія погіршує змащування, збільшуючи тертя та ризик поломки.
Погіршення відведення тепла:
З часом мастило втрачає свою ефективність у відводі тепла. Це може призвести до перегріву двигуна, погіршення змащування та витоків. Старе мастило також стає густим, що може спричинити проблеми з сальниками і збільшити ризик масляного голодування.
Підвищене тертя та знос:
Старе мастило призводить до підвищеного тертя, викликаючи прискорене зношування металевих деталей. Стружка, що утворюється, діє як абразив, посилюючи знос і погрожуючи роботі двигуна.
Експерти радять дотримуватися рекомендацій виробника та міняти мастило як мінімум кожні 10-15 тисяч кілометрів. У разі важкої експлуатації інтервал слід скоротити вдвічі. Економія на заміні мастила може призвести до серйозних пошкоджень двигуна та дорогого ремонту.