Чи безпечні сучасні системи допомоги водіям

Інститут страхування дорожньої безпеки (IIHS) закликає зробити електронні системи, що відстежують стан водія, більш настирливими. Після аналізу 14 таких систем вони приходять до висновку, що лише три з них досягли межі або прийнятного рівня, повідомляє motor1.

Згідно з думкою експертів IIHS, виробники автомобілів не надають достатньо уваги водіям і не активно використовують неприємні сигнали. У їхньому новому звіті 11 із 14 систем моніторингу/захисту, що знаходяться на ринку, отримали незадовільні оцінки, дві вважаються слабкими, а лише одна – прийнятною. Жодна з них не заслуговує на хорошу оцінку.

Згідно зі стандартами IIHS, щоб отримати високу оцінку, системи повинні відстежувати рухи очей і рук водія та надсилати два попередження протягом 10-секундного інтервалу. Якщо водій залишається неуважним протягом 20 секунд, система повинна вжити екстрених заходів, щоб знизити швидкість автомобіля та вивести його з дороги. Якщо увага не концентрується протягом 35 секунд, системи мають уповільнити рух автомобіля та вивести його з дороги.

Також системи моніторингу мають вимагати від водіїв активно змінювати смуги руху. Система підтримки смуги руху не повинна вимикатись, якщо водій самостійно маніпулює нею під час активації, що спонукає водіїв активно керувати автомобілем. Адаптивний круїз-контроль не повинен автоматично відновлюватись після тривалої зупинки, особливо в умовах інтенсивного руху. І, нарешті, якщо ремені безпеки не застебнуті або автоматичне екстрене гальмування вимкнено, система моніторингу має завадити активації допоміжних водіїв.

Дослідження IIHS оцінили автомобілі різних виробників, включаючи Ford, General Motors, Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Genesis, Lexus, Nissan і Volvo. Lexus отримав прийнятний рейтинг, тоді як General Motors і Nissan отримали дві незадовільні оцінки. Хоча Ford наблизився до кращого рейтингу, загалом стверджується, що жодна з систем моніторингу водія не відповідає вимогам в одній чи декількох областях.

“Недоліки відрізняються від системи до системи”, – підкреслив старший науковий співробітник IIHS Олександр Мюллер. “Багато автомобілів не відстежують належним чином, чи дивиться водій на дорогу чи готовий взяти керування. Багатьом не вистачає нагадувань про увагу, які приходять досить швидко і досить сильні, щоб розбудити водія, чий розум блукає. Багато хто з них можна використовувати, навіть якщо пасажири не пристебнуті або інші системи безпеки вимкнені”.

Незважаючи на критику, IIHS вважає, що вдосконалення можливе, переважно за рахунок програмного забезпечення.

“Ці результати хвилюють з огляду на швидкість, з якою автомобілі з такими системами виїжджають на наші дороги”, – сказав президент IIHS Девід Харкі. “Але якщо подивитися на результативність групи в цілому, є прогрес. Жодна система не показала хороших результатів у всіх напрямках, але принаймні одна з кожної категорії показала хороші результати. Це означає, що можливі виправлення, і в деяких випадках вони можуть бути досягнуті простим оновленням програмного забезпечення”.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти