Поставив ГБО – залишився без прав: коли водія в Україні можуть покарати за переобладнання авто
На тлі постійного зростання цін на бензин і дизель в Україні набирає популярності переобладнання автомобілів на газобалонне обладнання (ГБО), що використовує більш доступний автогаз. При цьому важливо пам’ятати, що за подібні маніпуляції з транспортним засобом можна отримати солідний штраф і навіть залишитися без прав.
Юристи звертають увагу, що більшість українців, які переобладнали свої машини під ГБО, офіційно не зареєстрували в МВС зміни в конструкції транспортних засобів. Якщо під час першої ж зупинки поліцейські встановлять невідповідність фактичних обставин даним, зазначеним у техпаспорті авто, водія можуть оштрафувати за ч.1 ст.121 КУпАП на 340 гривень. Якщо після цього невідповідність даних не буде усунуто і водій попадеться за кермом такого транспортного засобу повторно протягом року, то його можуть позбавити прав на строк до року.
При цьому ч. 6 ст. 121 КУпАП дає змогу інспекторам додатково оштрафувати водія ще на 850 гривень, якщо інформацію про переобладнання не внесено до техпаспорта протягом 10 днів. При повторному порушенні штраф зросте вдвічі, а автомобіліста додатково можуть відправити на громадські роботи. Машину при цьому може бути вилучено.
Важливим моментом у такій ситуації є складання патрульним спеціального акта перевірки техстану автомобіля. Тільки за його наявності можна притягати водія до відповідальності. На практиці поліцейські просто не бажають возитися з цією процедурою і часто закривають очі на порушення. Однак це точно не привід порушувати для водія.