Чому машина у спеку погано “тягне”: водіям назвали причини

Спекотна погода може суттєво вплинути на динамічні характеристики автомобіля. Експерти пояснюють, що саме відбувається з двигуном і чому він втрачає потужність за високих температур.

Дефіцит кисню: як спека впливає на щільність повітря
Під час підвищення температури навколишнього середовища знижується щільність повітря, що призводить до зменшення вмісту кисню. Дослідження показують, що за однакового атмосферного тиску в спекотніші дні вміст кисню може бути нижчим на 10-20%, порівняно з прохолодними періодами. Це впливає на процес згоряння палива, оскільки ефективність цього процесу безпосередньо залежить від концентрації кисню.

Особливо сильно дефіцит кисню відчувають власники старих карбюраторних автомобілів. У таких машинах паливна система не здатна автоматично коригувати склад паливоповітряної суміші залежно від зміни кількості кисню, що надходить. У нових автомобілях за ці процеси відповідають електронні блоки управління (ЕБУ), які автоматично регулюють параметри впорскування палива, забезпечуючи оптимальне співвідношення повітря і палива. Однак навіть ЕБУ стикаються з труднощами, коли температура повітря перевищує +30°C.

Вплив температури на електронні системи керування
За високих температур, особливо якщо двигун працює на обертах понад 3000 об/хв, дефіцит кисню стає більш помітним. Блок керування мотором зчитує показання з датчика температури і лямбда-зонда, фіксуючи нестачу кисню. У відповідь на це система зменшує подачу палива, що призводить до зниження динаміки розгону.

Додаткові фактори, що впливають на динаміку

Навіть якщо в автомобілі немає несправностей у паливній системі, проблем із високовольтними проводами або забитим каталізатором, спекотна погода може помітно погіршити його динаміку. Водіям варто звернути увагу на стан повітряного фільтра та радіатора:

Повітряний фільтр. Забруднений фільтр посилює проблему нестачі повітря, що ускладнює роботу двигуна і знижує його продуктивність.

Радіатор. Брудний і забитий радіатор знижує ефективність системи охолодження, що може призвести до перегріву двигуна і зменшення його потужності.

Турбомотори та їхні особливості у спеку
Турбовані мотори обладнані інтеркулерами, призначеними для додаткового охолодження повітря, що підвищує динаміку і ефективність роботи двигуна внутрішнього згоряння. В умовах сильної спеки, особливо якщо інтеркулер має невеликий об’єм, його ефективність знижується. Якщо інтеркулер забруднений, гаряче повітря з низьким вмістом кисню, проходячи через нього, нагрівається ще сильніше, що призводить до значної втрати потужності та зниження чуйності двигуна на натискання педалі газу.

Рекомендації водіям

Щоб мінімізувати негативний вплив високої температури на динаміку автомобіля, водіям рекомендується:

Регулярно перевіряти і міняти повітряний фільтр. Чистий фільтр забезпечить надходження достатньої кількості повітря в двигун.

Підтримувати в чистоті радіатор. Це дасть змогу системі охолодження працювати ефективно та запобігатиме перегріванню двигуна.

Стежити за станом інтеркулера. Чистка та обслуговування цієї деталі допоможуть зберегти потужність і чуйність турбованого мотора.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти