Механік назвав один копійчаний гаджет, який рятує автовласника від дорогого ремонту
Механіки нерідко стають свідками того, що автовласники витрачають значні суми на ремонт, який міг би обійтися куди дешевше, якби проблему помітили вчасно. Один із таких випадків, на думку відомого автомайстра Скоті Кілмера, коли водії ігнорують найпростіші способи первинної діагностики. Зокрема, за допомогою використання таких копійчаних гаджетів, як манометр для вимірювання компресії в двигуні.
Кілмер наполягає на тому, що перш ніж витрачати великі суми на заміну деталей двигуна, варто провести просту перевірку компресії. Це тест, який може виявити несправність ще до того, як вона перетвориться на серйозну і дорогу проблему.
Чому перевірка компресії так важлива?
Компресія в двигуні – це показник здатності двигуна стискати паливно-повітряну суміш перед її займанням. Що вищою є компресія, то потужнішим і економічнішим буде двигун, а також нижчим рівень викидів. Однак зниження компресії може призвести до низки неприємних симптомів, таких як погане прискорення, незвичні звуки двигуна і навіть відмова запуску. Водночас, такі симптоми можуть бути легко помилково прийняті за більш серйозні і дорогі проблеми, такі як вихід з ладу поршнів або клапанів.
Скоті попереджає, що ігнорування проблеми з компресією може призвести до непотрібних витрат на ремонт. Наприклад, заміна двигуна може обійтися в десятки тисяч гривень, тоді як усунення проблеми, пов’язаної з компресією, може потребувати заміни лише однієї деталі, наприклад, прокладки або головки циліндра.
Як провести перевірку компресії?
Для проведення тесту достатньо простого компресометра, який можна придбати за невелику суму – кілька сотень гривень на популярних онлайн-платформах. Процес перевірки простий і доступний навіть для власників автомобілів, які не володіють спеціальними навичками.
1. Спочатку необхідно зняти свічки запалювання за допомогою свічкового ключа.
2. Потім компрессометр вставляється в кожен отвір циліндра по черзі.
3. Після цього вмикається запалювання, і компрессометр показує рівень компресії в кожному циліндрі.
Отримані дані слід порівняти з рекомендованими значеннями, які вказані в керівництві користувача автомобіля. В ідеалі, компресія у всіх циліндрах має бути близькою до рекомендованої і не відрізнятися більш ніж на 10% між циліндрами. У середньому, компресія в циліндрі має становити не менше 7 бар.
Якщо один або кілька циліндрів показують істотно низький тиск, це може свідчити про внутрішній знос двигуна, і буде потрібен серйозний ремонт або навіть заміна двигуна. Однак якщо низький тиск виявлено лише в одному-двох циліндрах, можливо, проблема полягає в необхідності заміни прокладки або ремонту головки циліндра.