Механік розкрив чотири головні помилки водіїв, які «вбивають» ручне гальмо
Автомобільні механізми потребують правильної експлуатації та регулярного обслуговування, і ручне гальмо (або «ручник») не є винятком. Часто саме нехтування базовими правилами його використання стає причиною серйозних поломок, що призводить до дорогого ремонту. У цій статті ми розглянемо чотири найпоширеніші помилки, яких, на думку досвідченого автомеханіка, припускається чимало водіїв, завдаючи шкоди стоянковому гальму.
Читайте також:
Ford хоче слухати розмови водіїв із пасажирами в автомобілі
Toyota значно скорочує виробництво електромобілів: у чому причина
Механік назвав три робочих способи захистити автомобіль від іржі
1. Рух із піднятим ручником
Однією з найпоширеніших помилок серед водіїв є початок руху з піднятим ручним гальмом. Це завдає шкоди не тільки самому механізму гальма, а й надає додаткове навантаження на задні гальмівні колодки, диски або барабани, залежно від конструкції автомобіля. Крім цього, страждає трос стоянкового гальма, що може призвести до його деформації або розтягування. Оскільки більшість сучасних автомобілів мають індикатор, що сигналізує про піднятий ручник, водіям варто завжди звертати увагу на цю підказку перед початком руху.
2. Неправильне використання в холодну погоду
Паркування на стоянкове гальмо в холодну пору року потребує особливої уваги. Різкі перепади температури, особливо в зимовий період, можуть стати причиною замерзання гальмівних колодок, якщо відразу після зупинки активувати ручник. Цей ефект особливо ймовірний, якщо водій нещодавно проїхав через калюжі або сніг. Правильний підхід – дати гальмівним дискам або барабанам час охолонути і просохнути перед тим, як задіяти стоянкове гальмо. В іншому разі колодки можуть примерзнути, що призведе до їхнього пошкодження або навіть до неможливості зрушити автомобіль з місця.
3. Надмірне зусилля під час затягування
Ще однією помилкою є надмірне затягування ручного гальма. Безліч водіїв, бажаючи переконатися в надійній фіксації автомобіля, прикладають надмірне зусилля під час підняття важеля стоянкового гальма. Це призводить до розтягування троса і прискореного зносу механізму. Правильне використання вимагає мінімального зусилля для того, щоб зафіксувати автомобіль, і не потрібно докладати зайву силу. Ба більше, не варто використовувати кнопку на важелі під час його підняття, оскільки це також може призвести до неконтрольованого зусилля і поломки механізму.
4. Несвоєчасне обслуговування і заміна деталей
Як і будь-який інший елемент автомобіля, стоянкове гальмо потребує періодичного обслуговування. Багато водіїв нехтують перевіркою його стану і регулюванням троса, що може призвести до проблем в експлуатації. Важливо пам’ятати, що ресурс тросів і механізмів стоянкового гальма розрахований на десятки тисяч кілометрів пробігу. Однак, незважаючи на це, багато автомобілістів занадто рано вдаються до заміни цих деталей, не знаючи, що достатньо лише правильного регулювання. Залежно від моделі автомобіля, регулювання троса може проводитися як зсередини салону, так і під днищем машини.
Також необхідно стежити за станом задніх гальмівних колодок. Якщо їх своєчасно не міняти, це може призвести до зниження ефективності стоянкового гальма, особливо на схилах, що створить надмірне навантаження на трансмісію автомобіля. Це, в свою чергу, може призвести до дорогого ремонту трансмісії.