Мало хто про неї знає: яка прихована функція в автомобілі рятує водіїв від халепи на нічній дорозі
Кожному водієві відома ситуація, коли яскраве світло фар автомобілів, що їдуть позаду, заважає керувати автомобілем у нічний час. Дзеркала заднього виду, замість того щоб допомагати стежити за дорожньою ситуацією, можуть засліплювати, створюючи серйозну загрозу безпеці. Однак, як виявилося, просте рішення вже давно вбудовано в конструкцію більшості автомобілів. Одна з таких функцій – невеликий «язичок», розташований під дзеркалом заднього виду. Але для багатьох водіїв цей елемент залишається загадкою.
Читайте також:
Штраф 425 гривень: кому з українців потрібно терміново замінити водійські права
Не робіть так: одна небезпечна помилка, якої українські водії часто припускаються на перехресті
Механіки обожнюють ці шість помилок водіїв: завдяки їм, у них завжди є робота
Як працює «язичок»?
«Язичок» під дзеркалом заднього виду – це простий, але ефективний засіб боротьби з сліпучим світлом, що надходить від фар машин ззаду. Переключивши цей важіль, водій змінює кут нахилу дзеркала, що дає змогу зменшити відбиття яскравого світла. Хоча зображення стає менш чітким, це рішення дає змогу зменшити рівень дискомфорту та засліплення, не втрачаючи при цьому можливості контролювати обстановку позаду автомобіля.
Функція особливо корисна в нічний час, коли світло від фар інших машин може прямо бити в очі водія, заважаючи йому зосередитися на дорозі. Такий простий механізм може значно підвищити комфорт водіння та врятувати від потенційної аварії, особливо під час тривалих нічних поїздок або на заміських трасах.
Сучасні технології: автоматичне затемнення
З розвитком технологій багато сучасних автомобілів уже не мають «язичка» під дзеркалом. Це пов’язано з тим, що автовиробники почали оснащувати свої машини автоматичними системами затемнення дзеркал. Вони працюють за допомогою або хімічних компонентів, або електронних датчиків, які реагують на рівень зовнішнього освітлення.
Автоматичні дзеркала, вкриті спеціальним хімічним шаром, поглинають надлишкове світло, тим самим знижуючи його відбиття. Це перший тип таких систем. Другий, більш просунутий, заснований на електронних датчиках. Ці пристрої під’єднані до електроніки автомобіля і можуть змінювати ступінь затемнення дзеркала залежно від рівня освітленості. Такий датчик, розташований на передній частині дзеркала, реагує на світло від фар, а інший – на задній частині – перевіряє рівень денного світла, щоб система працювала тільки в темний час доби.
Ці системи автоматичного затемнення стали стандартом для багатьох нових автомобілів, включно з бічними дзеркалами, що значно підвищує рівень комфорту та безпеки на дорозі.