Як новий закон про паркування зачепить авто на єврономерах
Новий Закон про паркування стосується і «євробляхерів». Про це в Facebook пише генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
З одного боку більшість квитанцій про штрафи по парковці не дійшли до адресатів. Закон наказує сплатити штрафуза неправильну «бляхопарковку» особою, яка ввезла бляхи в Україну. Якщо «євробляхер» оформить «транзит» на себе, то йому прийде штраф. Але якщо авто ввезене шляхом «тимчасове ввезення через верблюда- нерезидента» або оформлене «транзит на бомжа чи алкоголіка», то штраф буде спрямований «верблюдові» – молдаванину або білорусу заборонять в’їзд або оштрафований буде неблагополучний українець, який за 500 грн дав свій паспорт для оформлення «транзиту на бомжа». А ось «підприємливий» бляховод залишиться безкарним.
Але… Тільки в разі виписки квитанції про штраф! Зрештою «євробляхерам» буде важко забрати авто із штрафмайданчика, якщо останнього туди заберуть.
Читаємо Закон:
«Повернення транспортного засоби, затриманого шляхом доставки для зберігання на Спеціальний майданчик чи стоянку, відбувається невідкладно за ЗВЕРНЕННЯ відповідальної особи. (Власника для українських авто-ред.) Або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, або особи, яка керували транспортним засоби на момент Вчинення правопорушення, після Сплата штрафу за Вчинення правопорушення та оплати вартості послуги Із транспортування та / або зберігання транспортного засобу».
А тепер цікаве:
1) «особа, яка ввезла транспортний засіб на територію України»
Бляхер, який ввіз авто транзитом на своє ім’я, бляху назад отримає, але що завадить митниці організувати прямо на штрафмайданчику митний пункт, який прямо там буде штрафувати або на 8,5 тис. грн за перевищення терміну або особи, яка ввезла ТЗ на митну територію України. Або ж оштрафувати за 485-ю (повторно)? А ось тим, хто оформив тимчасове ввезення на верблюда або «транзит на бомжа» отримати бляху назад буде практично неможливо, так і знайти і привезти в Україну «верблюда» з табору в Молдові або «бомжа»…
2) «особа, яка керували транспортним засоби на момент Вчинення правопорушення»
Згідно з цим пунктом начебто бляхер може показати «бляходоручення», яку йому намалювали на коліні в підворітті і забрати бляху, але:
А) Бляхера на штрафмайданчику також може чекати митник, який скаже: «Слава Богу, ти прийшов!», Покаже йому статтю 380 Митного кодексу України щодо заборони передачі авто на ВВ і оформить по 485-ї статті. Потім в суді Бляхер може відбитися от 485-ою, так як не він ввозив авто, але на гроші на адвоката він «потрапить» і авто позбудеться (сам відмовиться в суді).
Б) Бляхер на штрафмайданчику можуть пояснити, що його бляху забрала «особа, яка керували авто в момент …» і яка пред’явила «довіреність» на цю бляху (в Інтернеті такі «довіреності» пропонують по 50 грн). Адже якщо бляху евакуювали на майданчик, то бляхера поруч не було і в протоколі немає відомостей про «особа, яка керували в момент …». Хоча, швидше за все, власники штрафмайданчиків не гратимуть з вогнем і буде працювати варіант А: так як немає відомостей про «особа, яка керували в момент«, то запропонують видати бляху «особа, яка ввезла …». Тому що: три місяці бляха стоїть на майданчику, потім (якщо ніхто за нею не приїхав: «особа, яка ввезла …») бляха визнається без господаря і реалізується через СЕТАМ (або передається в АТО).
У будь-якому випадку ситуація складається, на мій погляд, інтригуюча і мені цікаво: чому ніхто не звернув уваги на ці нюанси в новому Законі?