Загорівся індикатор Check Engine на АЗС: чотири ймовірні причини

Багато автомобілістів помічали, що під час заправки машини на АЗС на приладовій панелі ненадовго загоряється контрольна лампа Check Engine. У деяких ситуаціях вона не гасне і продовжує горіти, викликаючи у водіїв справжню паніку. Насправді причина проблеми може бути не пов’язана з будь-якою поломкою і вирішується дуже просто.
Читайте також:
П’ять секретів довговічності автомобіля: що зробити з машиною
Відберуть права на півроку: без яких двох речей не можна сідати за кермо українцям
Чотири небезпечні звички водіїв, які призводять до раптових аварій
Сучасні автомобілі оснащені системою бортової діагностики (OBD), яка відстежує роботу безлічі компонентів. Якщо система фіксує несправність, вона вмикає індикатор Check Engine і зберігає код помилки, який можна зчитати за допомогою діагностичного сканера. У деяких випадках система може автоматично виправити невеликі збої, але якщо це не вдається, лампа продовжує горіти.
Основні причини появи Check Engine після заправки
1. Нещільно закрита кришка бензобака
Найчастіше, якщо Check Engine загоряється на АЗС і не гасне після від’їзду, то у вас погано закручена кришка бензобака. Система випаровувальних викидів (EVAP) контролює герметичність паливної системи, і якщо виявляє витік парів пального, одразу вмикає попереджувальний індикатор. Щоб усунути проблему, достатньо зупинити машину, заглушити двигун і закрити щільно кришку бензобака.
2. Зношена прокладка кришки
З часом гумова прокладка кришки бензобака може зношуватися, втрачати еластичність і погано герметизувати систему. Це призводить до невеликих витоків, які фіксуються системою OBD.
3. Перелив палива
Заправка «до повного» може стати причиною проблем. Якщо паливо потрапляє в адсорбер (вугільний фільтр системи EVAP), він може вийти з ладу. Ця деталь відповідає за вловлювання парів пального та їх повернення в систему. Попадання рідини у фільтр порушує його роботу, що може призвести до спрацьовування Check Engine і дорогого ремонту.
4. Проблеми із системою EVAP
Система уловлювання випарів складається з безлічі компонентів: шлангів, клапанів, сенсорів і самого адсорбера. Будь-який витік або несправність у цьому контурі викличе помилку. Одна з поширених причин – пошкоджені або потріскані вакуумні шланги. Вони з часом втрачають герметичність, спричиняючи падіння тиску і витік парів бензину.