Які кнопки в автомобілі краще не натискати під час дощу: поради для безпеки

Дощова погода — справжнє випробування навіть для досвідченого водія. Знижується видимість, дорожнє покриття стає слизьким, а ризик втрати контролю зростає в рази. У такій ситуації важливо не тільки знизити швидкість, а й з обережністю користуватися деякими системами авто, які за нормальної погоди є корисними, але в дощ можуть лише нашкодити.
Розглянемо топ-6 функцій, які краще не вмикати або використовувати з обережністю, коли на вулиці мокро.
1. Круїз-контроль
Кнопка круїз-контролю — не для дощової погоди. На мокрій дорозі колеса можуть раптово втратити зчеплення, а система круїз-контролю продовжуватиме підтримувати швидкість. У результаті — занос або втрата керованості. Особливо небезпечно на поворотах або при різкому гальмуванні.
Що робити: у дощ круїз-контроль краще вимкнути та тримати швидкість під особистим контролем.
2. Протитуманні фари
Ці фари корисні у туман, але не завжди в дощ. Передні протитуманні фари у звичайну дощову погоду майже не покращують видимість, а задні, які надто яскраві, можуть засліплювати водіїв позаду.
Що робити: використовуйте задні протитуманні тільки за дуже сильної зливи або туману. І не забувайте вимикати їх після прояснення.
3. Клімат-контроль в авто-режимі
Автоматичний клімат-контроль не завжди встигає справлятися з підвищеною вологістю. Скло починає запотівати, і автомат може обрати не найкращий режим.
Що робити: увімкніть режим обдуву на лобове скло, збільшіть температуру вручну та в разі потреби — активуйте кондиціонер. Він осушує повітря та допомагає швидше прибрати конденсат.
4. Автоматичні склоочисники
Дощові сенсори — річ зручна, але не ідеальна. Вони не завжди коректно реагують на зміну інтенсивності дощу, особливо при дрібному моросящому дощі або брудних сенсорах.
Що робити: перемикайте склоочисники вручну — так ви отримаєте кращу видимість і зможете краще адаптувати роботу двірників до ситуації.
5. Різкий підігрів лобового скла
У дощ зазвичай прохолодно, і хочеться швидше прогріти авто. Але якщо скло холодне, а на ньому вже є мікротріщини або сколи, різкий підігрів може призвести до ще гірших пошкоджень — аж до тріщини через усе скло.
Що робити: спочатку прогрійте салон, а вже тоді вмикайте обігрів скла поступово.
6. Автоматичний режим коробки передач
На слизькій дорозі автоматична коробка може не завжди вчасно перемикати передачі або обирати занадто агресивну динаміку. Це особливо помітно при розгоні або гальмуванні в зливу.
Що робити: якщо в авто є зимовий режим або можливість ручного перемикання (типу Tiptronic або +/-), скористайтеся ними. Це допоможе краще контролювати швидкість і уникнути пробуксовки.
Підсумок: уважність важливіша за електроніку
У дощ важливо не лише бути обережним за кермом, а й усвідомлено користуватися функціями авто. Автоматика — не завжди панацея. Іноді краще довіритись власним відчуттям і досвіду.
Пам’ятайте: головне правило дощової їзди — плавність, обережність і максимум уваги.