Не працює генератор: ось чому таке трапляється з вашим авто

Автомобіль – це складний механізм, в якому всі частини працюють разом, як організм. Коли одна деталь виходить з ладу, наслідки можуть бути серйозними, але часто є шанс продовжити рух і доїхати до сервісу. Проте, якщо генератор ламається, водій має від 20 до 80 км, щоб добратися до майстерні. Але іноді проблема не одразу дається взнаки: на панелі може не загорітися жоден індикатор, і ви не одразу зрозумієте, що причина криється саме в ньому. Видання Interia пояснює, з чим це може бути пов’язано.

Що таке генератор і чому він важливий?

Генератор — це серце електричної системи автомобіля. Завдяки йому всі електричні пристрої в автомобілі мають стабільне живлення під час руху. Конструкція генератора проста: він складається з ротора, що обертається всередині статора, оточеного обмотками. Ремінь від двигуна передає обертання, і таким чином генерується електричний струм, який живить весь автомобіль.

Без працюючого генератора автомобіль повністю залежить від акумулятора, який розряджається дуже швидко.

Скільки можна проїхати на одному акумуляторі?

Скільки саме ви зможете проїхати без заряду від генератора — залежить від кількох факторів. Це може бути ємність акумулятора, його вік, температура навколишнього середовища, а також кількість вмикнених електроприладів. Якщо в автомобілі встановлений новий акумулятор на 60-70 Ач, а навантаження мінімальне, можна проїхати від 30 до 80 км. Але, якщо включені фари, вентилятор або радіо, ця цифра значно зменшується. В найгіршому випадку, наприклад, взимку при мінусових температурах, коли працюють фари і обігрівач, запас ходу може знизитися до 5-10 км — це особливо критично на великих відстанях.

Особливо це стосується водіїв дизельних авто. Вони часто стикаються з ще більшими проблемами, оскільки дизельний двигун потребує більше енергії для роботи, а свічки накалу додатково виснажують акумулятор.

Чому генератор може не заряджати?

Причин несправності генератора кілька. Найпоширеніші — це зношені щітки, несправний регулятор напруги або перегорілі діоди випрямляча. Іноді проблема може бути в механічних пошкодженнях: наприклад, зношені підшипники або пошкоджений колектор. Добра новина полягає в тому, що більшість цих проблем можна виправити, а генератори доступні за ціною та не належать до найдорожчих запчастин.

Іншою причиною може бути ослаблений клиновий ремінь. Якщо він не передає достатньо потужності на генератор, ви зможете почути характерний свист при запуску двигуна — це перший сигнал про можливі проблеми.

Як діагностувати несправність?

Перший сигнал про можливу проблему з генератором — це індикатор зарядки на панелі приладів. Однак не завжди він загоряється, а іноді просто не спрацьовує. В такому випадку зверніть увагу на інші ознаки: наприклад, під час руху можуть поступово згасати фари, особливо вночі. Це перший симптом слабкої роботи системи зарядки. У більш сучасних автомобілях можуть автоматично вимикатися неважливі електронні системи, щоб зекономити енергію для критичних функцій, як впорскування пального чи запалення.

Іноді генератор може не заряджати, але система не виявляє цього. У таких випадках єдиним способом діагностики є вимірювання напруги в електричній системі. Справний генератор має генерувати напругу від 13,8 до 14,4 В. Якщо мультиметр показує значення нижче 13 В і воно зменшується під час роботи двигуна, це означає, що генератор не працює належним чином.

Висновки

Генератор є ключовою частиною електричної системи вашого автомобіля, і його несправність може призвести до серйозних проблем з електропостачанням. Регулярна перевірка стану ременя, щіток і самого генератора допоможе уникнути ситуацій, коли автомобіль залишиться без електрики на дорозі. Якщо ви помітили перші ознаки несправності — не відкладайте візит до сервісу, адже своєчасна діагностика може допомогти заощадити час і гроші.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти