Чи можуть відібрати права за тріщину на лобовому склі: пояснення юристів
Навіть маленька тріщина на лобовому може вилізти боком. Ні, це не перебільшення. У деяких випадках – аж до втрати водійських прав, кажуть практикуючі юристи у коментарі для видання “Твоя МАШИНА“.
Усе починається з камінця, що вилетів з-під колеса вантажівки. Потім – тонка лінія на склі. Якщо вона потрапила в зону роботи двірників, можуть бути проблеми. Бо ДСТУ 3649:2010 прямо забороняє керування машиною з пошкодженням у цій частині. Поліція у таких випадках посилається на ч.1 ст.121 КУпАП. Спершу – штраф 340 гривень. Повторно – 1 700. А іноді ще й погрожують позбавленням прав до пів року.
Але є нюанс. Правники радять не панікувати.
«У ПДР немає прямої заборони на рух із тріснутим склом», – пояснює Володимир, адвокат з Києва з 9-річним досвідом. «Пункт 31.3 говорить лише про обов’язок водія підтримувати авто у справному стані. Але поняття «тріщина» там немає. А це важливо. Тож за це не можна автоматично оформлювати штраф».
Іншими словами, патрульні не мають залізного аргументу. Та на практиці буває інакше. Бо посилання на ДСТУ вже стало стандартом у протоколах. І доводити свою правоту доводиться в суді.

Інша справа – здоровий глузд. Їздити з павутинкою перед очима – не найкраща ідея. Водії самі визнають: навіть невелика тріщина у сонячний день може створити серйозні проблеми з видимістю.
«Влітку в Кривому Розі зупинили місцевого водія з тріщиною на половину скла», – розповідає Олександр, співробітник СТО. «Він довго доводив, що все бачить. Але навіть ми в сервісі не радимо таке терпіти. Скло може посипатись у будь-який момент».
Таким чином їздити з тріщиною на лобовому склі юридично – не заборонено. Але на ділі все складніше. І ризики – не лише в документах, а й у безпеці.
Нещодавно ми писали про штраф за надто великі колеса, а також те, кому з водіїв в Україні він загрожує. Поліцейський пояснив, коли можна отримати стягнення за таке порушення.
Обговорити цю тему в Facebook