Китайські автівки захоплюють Україну: що купують і чому нових більше, ніж вживаних

За перше півріччя 2025 року в Україні зареєстровано 7318 легковиків з Китаю, повідомляє асоціація “Укравтопром“. Це на 0,4% більше, ніж торік. Та за сухими цифрами – помітний зсув на користь нових авто. Близько 6000 із загальної кількості – машини з салону. Уживаних – усього 1355. Для порівняння: у 2024 таких було на третину більше.
Левова частка ввезених моделей – електричні. Їхня частка склала 85%. І це вже не лише бюджетні варіанти з мінімальним оснащенням.
Інженер і консультант із закупівель авто Максим, який допомагає клієнтам підбирати машини з Китаю під ключ, пояснює це просто:
«Китайці пішли далі за європейців. У них електричка вже не виняток. Там навіть середній клас переходить на електро. У нас це теж починає працювати».
Найчастіше українці обирають такі моделі: BYD Song Plus (982 авто), VW ID.Unyx (830), Honda eNS1 (441), Zeekr 7X (402) і Zeekr 001 (366). Це переважно електромобілі з запасом ходу понад 400 км. У більшості – сучасний інтерфейс і адаптація під європейського споживача.
На ринку уживаних машин із Китаю попит слабший. Там перемагає Zeekr 001 – 173 реєстрації. Далі йдуть Zeekr 7X (95), Polestar 2 (76), MG ZS (68) і навіть Tesla Model 3 (65).
За словами експерта, Tesla вже не виглядає екзотикою:
«Колись Tesla була унікальною, тепер її обганяють Zeekr і BYD. Китайці просто роблять дешевше і не гірше».
Висновок один: китайський автопром зайняв міцну нішу в Україні. Нові електрокари з Піднебесної вже не виглядають чимось ризикованим. А от уживані – здають позиції.