Чому не можна заводити авто з автоматом «з штовхача»: пояснення майстра
Ідея завести машину поштовхом знайома багатьом водіям, які ще пам’ятають старенькі радянські машини з механікою. Але коли мова йде про сучасні авто з автоматичною коробкою – такий підхід може закінчитись дорогим ремонтом, попереджає «Твоя МАШИНА».
Олег, інженер СТО з Харкова з 15-річним досвідом, пояснює:
«У механіці все просто – вмикаєш другу передачу, відпускаєш зчеплення, і двигун прокручується. В автоматі все працює через тиск масла в гідросистемі. А насос масла качає тільки тоді, коли мотор уже працює».
Спроба прокрутити трансмісію «накатом» у авто з АКПП може призвести до серйозної поломки. Вартість ремонту – десятки або навіть сотні тисяч гривень. Це в рази незрівнянні витрати з вартістю нового акумулятора або виклика евакуатора.

Особливо ризиковано таке для машин з варіатором. Їх шківи і ремінь не розраховані на обертання без мастила. Навіть роботизовані КПП, які технічно ближчі до механіки, мають електронні обмеження. Єдина теоретична схема запуску – це трохи розігнати авто, перейти в ручний режим і спробувати «увійти» в другу передачу. Але навіть якщо спрацює, зчеплення отримає чималий удар.
«Ми бачили випадки, коли після такого запуску робот лягав повністю. Люди думали, що заощадили, а отримували рахунок на десятки тисяч гривень», – додає майстер.
Найбезпечніше – «прикурити» від іншого авто або скористатися бустером. Якісний пусковий пристрій можна знайти за 3 000–10 000 гривень. Він поміщається в бардачку і рятує навіть при -30. За даними сервісів, власники бустерів звертаються по допомогу втричі рідше.
Обговорити цю тему в Facebook