Чому не варто їздити з відкритими вікнами влітку

У спеку українські водії часто їдуть із відчиненими вікнами. Здавалося б, свіже повітря – це добре. Але в реальності – зовсім не так. І мова не лише про комфорт. «Твоя МАШИНА» поспілкувалась з профільними експертами і з’ясувала, чому ця звичка може бути небезпечною.

Перша проблема – якість повітря в місті. У години пік у Києві, Харкові чи Львові пил, сажа й дрібні частинки заповнюють все навколо. Салонний фільтр ще якось їх затримує. А з відкритими вікнами – все летить прямо в легені.

У сервісному центрі на околиці Дніпра нам показали фільтр після трьох місяців їзди без його заміни – він був чорний, як з димаря.

«Все, що не затримав фільтр, люди вдихають. Увесь цей бруд осідає у вас в легенях», – демонструє геть чорну деталь механік Олег, який 17 років працює в галузі.

Друга причина – алергія. У травні–серпні пилок дерев, трав і бур’янів літає густо. Звичайно, він пролітає просто у салон, якщо вікна прочинені.

Олена, алерголог з Вінниці пояснює:

«Навіть ті, хто ніколи не мав алергії, можуть отримати реакцію. У місті пилок змішується з викидами, і результат – чхання, сльози, закладений ніс просто за кермом».

Третя причина – витрати. Якщо кондиціонер працює при відкритих вікнах, компресор навантажується. Він намагається охолодити гаряче повітря, що заходить із вулиці. У підсумку обладнання зношується швидше, а витрата пального зростає на 15–20%. Це підтверджують фахівці зі станції техобслуговування в Черкасах. Один із них, Віталій, зазначив:

«Це класична помилка – їздити з кондиціонером і відкритим вікном. Кліматка не витримує».

Тож якщо їздити з комфортом, без пилу, алергії та зайвих витрат – варто просто зачинити вікна. І дати працювати системі вентиляції за призначенням.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти