Заряд тане на очах: як швидкість електромобіля впливає на запас його ходу
Головною проблемою електричних авто сьогодні залишається обмежений запас ходу. На папері окремі моделі сьогодні здатні проїхати до 800 км на одному заряді. Але насправді все залежить від того, як саме ви їдете.
Американське видання Car and Driver нещодавно перевірило, як швидкість впливає на запас ходу електрокара. У тесті взяли участь Lucid Air і великий електричний SUV Kia EV9. Для порівняння додали ще й бензиновий Subaru Forester.
На швидкості 56 км/год бортовий комп’ютер Lucid показував 781 км. Але варто було розігнатися до 89 км/год, і запас впав до 608 км. Плюс-мінус 173 км зникли просто через швидшу їзду. Далі – більше. На 121 км/год авто «втратило» ще 87 км. А на 153 км/год запас ходу впав до 356 км – менше половини стартового.
У випадку з Kia EV9 все ще жорсткіше. Через гіршу аеродинаміку великий кузов SUV «з’їдає» більше енергії на розгін і підтримання швидкості. На високих швидкостях його втрати ще відчутніші.
Технічний оглядач «Твоя МАШИНА» пояснює: «Електрокари особливо чутливі до опору повітря. Із зростанням швидкості він росте не лінійно, а в квадраті. Тобто якщо збільшити швидкість у два рази, опір зросте в чотири».
Тому рекордні цифри запасу ходу в технічних характеристиках можливі лише за ідеальних умов і на помірній швидкості. Хочеться драйву – готуйтесь заряджатись частіше.
Обговорити цю тему в Facebook