Плавають оберти на холостому ходу: назвали причини та вирішення проблеми
Нестабільна робота двигуна на холостому ходу – сигнал, який не варто ігнорувати. За даними Interia, коливання обертів можуть свідчити про проблеми в кількох системах одночасно.
Норма та відхилення
Для більшості двигунів холостий хід становить 750–900 об/хв. Якщо стрілка тахометра змінює показники від 500 до 2000 об/хв без натискання на педаль газу, це вказує на збій у роботі вузлів.
Можливі джерела проблеми
Часто причиною є несправності у паливній, запалювальній чи впускній системі, а також у електроніці керування двигуном. Невелика підсмоктування повітря через тріщини у патрубках або зношені прокладки колектора порушує баланс суміші, провокуючи стрибки обертів.
Вплив паливної системи
Падіння тиску пального через забитий фільтр, зношену помпу чи несправний регулятор змінює роботу двигуна. Забруднені форсунки подають нерівномірну кількість палива в циліндри, що особливо відчутно на холостому ходу.

Роль електроніки
Дані від датчиків, зокрема від витратоміра повітря та сенсора положення дросельної заслінки, визначають обсяги подачі палива. Їхня несправність призводить до неправильного складу суміші та хаотичних змін обертів.
Проблеми з дросельною заслінкою
З часом заслінка покривається нагаром, що не дає їй повністю закриватися. Це викликає неконтрольований приплив повітря та поступове зростання амплітуди коливань.
Наслідки ігнорування
Нерівна робота збільшує витрати пального у місті на 20–30%. Також зростає ризик пошкодження каталізатора, прискореного зносу елементів кривошипно-шатунного механізму та приводу ГРМ. У крайніх випадках двигун може заклинити через збіднену суміш.
Обговорити цю тему в Facebook