Ці оберти вбивають мотор: механіки пояснили, за яких умов двигун помирає раніше

Правильна робота з педаллю газу може продовжити життя авто, а може й зруйнувати мотор. Автомеханіки під час спілкування з виданням «Твоя МАШИНА» наголошують: двигуни виходять з ладу не через вік, а через неправильну експлуатацію.

Високі оберти – прямий шлях до капремонту

Коли стрілка тахометра довго тримається вище 6000 об/хв, мотор перегрівається, мастило втрачає властивості, а деталі починають плавитись. Найшвидше страждають турбовані бензинові агрегати та варіатори.

«У нас був Nissan Qashqai з CVT, власник кілька разів гнав по трасі на межі, коробка просто розсипалась», – розповів механік Сергій з київського сервісу.

Низькі оберти теж небезпечні

Багато хто думає, що рух на мінімальних обертах економить паливо. Насправді це шкідливо. Масляний насос не встигає створювати тиск, і метал треться об метал.

«Дизель Ford Mondeo заїхав із заклинятим шатуном – власник постійно їхав на п’ятій передачі в місті при 1200 об/хв», – пояснив моторист Олексій з Харкова.

Бензинові й дизельні мотори реагують по-різному

У бензинових двигунів критичні стрибки частіше викликають перегрів і прогар клапанів. У дизельних – під загрозою турбіна, яка на високих обертах швидко зношується. Турбодвигуни особливо чутливі: різкі розгони та затяжна їзда на низах скорочують ресурс у кілька разів.

Оптимальний діапазон

Фахівці радять тримати мотор у межах 2000–4000 об/хв. Тут і мастило працює правильно, і навантаження рівномірне. Для автобанів це дає достатню динаміку, а в місті – спокійну їзду без ризику заклинити мотор.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти