Як їздити на «механіці», щоб максимально економити пальне: експерти пояснили
В Україні механічна коробка хоч і поступається популярністю «автомату», але ще тримає позиції. Чимало водіїв обирають її через відчуття контролю над машиною. Проте далеко не всі знають, як правильно кермувати, щоб не витрачати більше бензину чи дизеля, ніж треба. «Твоя МАШИНА» поспілкувалась з експертами, щоб з’ясувати правила економного керування авто з «механікою».
Сергій, інженер з паливних систем з Запоріжжя, пояснює, що робота мотора найбільш стабільна, коли стрілка тахометра тримається в межах 2000–3000 обертів.
«Перемикання на вищу передачу при 2500 об/хв для бензинового двигуна і близько 2000 об/хв для дизеля – це оптимально. Якщо тягнути нижче, виникає детонація, а якщо вище – росте витрата», – каже він.
Багато водіїв припускаються помилки, намагаючись їхати на високій передачі за будь-яку ціну. У місті нерідко можна побачити, як хтось рухається 50 км/год на п’ятій передачі. У такому режимі мотор працює в натяг, і коли натиснути газ, витрата стрибає вгору. Інша крайність – тримати низьку передачу занадто довго. Спроба їхати на першій 40 км/год вбиває економію та зношує вузли.

Олег, автоінструктор з Дніпра з 20-річним стажем, додає ще одну пораду – гальмування двигуном. За його словами, сучасні системи упорскування при скиданні газу перекривають подачу пального.
«У цей момент витрата дорівнює нулю, а машина сповільнюється плавно. Якщо ж їхати накатом на нейтралці, мотор працює на холостих і спалює пальне дарма», – пояснює фахівець.
Правильне кермування на «механіці» – це не гонитва за високими чи низькими обертами. Це вміння тримати баланс. Якщо дотримуватися цих принципів, економія стає відчутною навіть у щоденних поїздках містом.
Обговорити цю тему в Facebook