Уже масложор чи ще норма: яка оптимальна витрата моторного мастила в автомобілі

Водії часто зіштовхуються з дилемою: витрата масла у двигуні – це природний процес чи ознака проблеми? Видання «Твоя МАШИНА» поспілкувалось з експертами з цього приводу.

Як рахувати витрату масла

Інженери радять відштовхуватись не від пробігу, а від об’єму пального, яке згорає. Порахувати можна за формулою, що враховує об’єм системи змащення, витрату палива і стан поршневої групи. У бензинових моторів коефіцієнт становить 1,15, у дизелів – 1,25, у турбованих – 1,3.

Практичний приклад: авто споживає 10 літрів бензину на 100 км. За 1000 км двигун може «спалити» від 5 до 25 грамів масла – це вважається нормою. У старих або турбованих двигунів показник може піднятися до 100 грамів на ті ж 1000 км.

Що кажуть експерти

«Норма – коли між замінами масла щуп лишається майже на місці. Літр на 10–15 тисяч кілометрів – межа, з якою можна жити спокійно», – пояснює Сергій, автомеханік з Житомира з 20-річним стажем.

Кирило, його колега з Одеси, додає, що заводи завжди прописують свої межі витрати, і їх варто перевіряти в інструкції.

«Те, що для одного мотора норма, для іншого вже відхилення. Наприклад, німецькі турбоагрегати споживають більше від японських атмосферних», – говорить він.

Коли бити на сполох

Якщо водій починає доливати масло частіше, ніж раз на кілька тисяч кілометрів, це вже сигнал. Причинами можуть бути зношені кільця, забитий каталітичний нейтралізатор або проблеми з турбіною. Ігнорування призведе до серйозних поломок, аж до капремонту двигуна.

Механіки радять фіксувати витрату масла разом із заправками палива. Це допоможе зрозуміти, чи вписується мотор у допустимі межі, чи вже час їхати на діагностику.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти