Неправильна олива після 100 тисяч км може «вбити» двигун – поради моториста

Після 100 тисяч кілометрів навіть справний двигун змінює свої звички. Метал зношується, ущільнення старіють, а мотор починає вимагати до себе іншого ставлення. Одним із ключових рішень стає вибір оливи, повідомляє «Твоя МАШИНА».

Моторист Сергій з Києва, який понад 20 років працює з японськими та німецькими авто, пояснює: «Не варто бігти в магазин і купувати густу оливу, якщо мотор спокійно працює. Для справних агрегатів після 100 тис. км підійде синтетика 0W30 чи 5W30. Вона змащує без втрат навіть у спеку та не шкодить витраті пального».

У спекотні літні місяці майстри допускають перехід на 10W30. Таке мастило краще тримає навантаження в заторах чи під час поїздок трасою з кондиціонером.

Але якщо мотор починає «їсти» оливу, чути стукіт або видно дим, картина змінюється. У таких випадках механіки радять переходити на напівсинтетику або мінералку.

«Мінеральна олива створює товщу плівку і краще тримається на зношених деталях. Вона може трохи зменшити витоки і повернути компресію», – пояснює інженер автосервісу зі Львова Андрій.

Фінансовий аспект теж грає роль. На ринку літр синтетики коштує від 400 гривень, тоді як напівсинтетика стартує з 250 грн, а мінеральна – з 150 грн. Для стандартної заміни у легковика знадобиться 4–5 літрів. Виходить, що перехід з синтетики на мінералку може заощадити близько 1000 грн за одну заміну, але економія має сенс лише тоді, коли мотор справді зношений.

Ще один момент – термін служби оливи. Навіть найдорожча суміш втрачає властивості після 7–10 тисяч км. Запізнення з заміною веде до нагару та дорогого ремонту.

Тому власникам, які перетнули рубіж у 100 тисяч, варто уважно слухати мотор і не ігнорувати поради сервісу. Правильна олива та регулярні заміни – це найпростіший спосіб продовжити життя двигуна без зайвих витрат.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти