Купівля б/в авто з США: українців попереджають про маловідомі пастки
Останні часом в Україні стало популярним замовляти вживані автомобілі з США. На американських онлайн-аукціонах часто можна знайти машини, які сяють наче нові і коштують копійки. Свіжий віск, блискучі колеса – і жодного натяку на біду. Але варто зазирнути під низ, і картина змінюється. Видання Motor1 звернуло увагу на тривожні тенденції у соцмережах, де показують недоліки таких авто.
У одному відео, яке набрало популярність серед автолюбителів, показали машину з ганчірками замість втулок підвіски, піддоном, залитим силіконом, і навіть струбциною, яка тримає вузол двигуна. Це типовий приклад того, як продавці маскують серйозні проблеми дешевим ремонтом.
Аукціони приваблюють покупців низькою ціною. У США середня вартість вживаного авто перевищує 23 тисячі доларів (близько 1 млн гривень), тому охочі зекономити дивляться у бік Copart, IAAI чи Manheim. Там справді можна знайти дешевші пропозиції, але вони часто продаються «як є». Це означає – без гарантій, без права повернення і з усіма прихованими дефектами.
«Блиск не гарантує стан», – каже київський автомеханік Олексій, який працює з битками понад 6 років. За його словами, серед лотів трапляються колишні таксі, затоплені авто або машини після серйозних ДТП. «Іноді відновлюють усе підручними засобами. Зовні – красень, а насправді – купа зварюваних швів і проводка, з’єднана скрутками».
Причиною популярності таких покупок є не лише ціна. Деякі беруть авто для перепродажу, інші не мають доступу до кредитів. Після пандемії з’явилося ще більше онлайн-аукціонів, які відкрили двері звичайним водіям. Проте чим далі від живого огляду, тим більший ризик. Коротке формулювання «їде своїм ходом» у каталозі зовсім не означає, що машина безпечна.
Як захиститися? Фахівці радять довіряти перевіреним компаніям з підбору та доставки авто в Україну. Сьогодні є багато дилерів, які займаються перевіркою і перепродажем битків з США з доставкою і ремонтом «під ключ». Також не варто нехтувати самостійною перевіркою машини.
Якщо тест-драйв недоступний, хвилина під капотом чи під днищем може виявити сліди свіжої фарби, нерівні зазори між панелями або шар антикору, який приховує іржу. Ліхтарик і сканер кодів допоможуть не гірше за сервіс. Перевірка VIN у базах Carfax чи AutoCheck теж варта уваги – там видно аварії, відкликання і навіть скручений пробіг.
Але головне – холодна голова. Якщо ви не готові одразу вкласти гроші в ремонт, економія перетвориться на фінансову яму. Іноді вигідніше доплатити за авто з перевіреною історією, ніж ризикувати, спокусившись блиском воску і свіжим запахом в салоні.
Обговорити цю тему в Facebook