Чому босі ноги водія за кермом – пряма дорога до ДТП

Коли надворі спека, багато водіїв відмовляються від закритого взуття. На пляж чи в магазин сісти за кермо босоніж чи у шльопанцях здається зручним рішенням. Але насправді це не дрібниця – від вибору взуття залежить безпека, пише «РБК-Україна».

В Україні закон прямо не забороняє керувати босоніж. Проте після ДТП факт відсутності взуття може бути використаний у протоколі як «необережне керування». Страхова компанія теж може відмовити у виплаті. У Німеччині чи Бельгії за подібне передбачено санкції, у США в окремих штатах навіть штраф.

Боса нога ковзає на педалі. В екстреній ситуації це затримка у десяті частки секунди, а на швидкості 100 км/год це додаткові три метри гальмівного шляху. Саме такі дрібниці вирішують, чи уникне машина зіткнення.

Є й інші ризики. Босою ногою складно натиснути педаль з достатньою силою. При різкому гальмуванні це критично. Також стопа може травмуватися при різких рухах. У шльопанцях ситуація ще небезпечніша – взуття легко злітає та застрягає під педаллю. У Ford підрахували: реакція в шльопанцях уповільнюється на 0,13 с, що додає кілька метрів до зупинки.

Тому правильне взуття – це не мода, а елемент безпеки. Найкраще пасують кросівки, мокасини, лофери чи спеціальні водійські туфлі. Вони мають тонку еластичну підошву, закриту п’яту та носок, щільно сидять на нозі.

Натомість небезпечними є босоніжки, шльопанці, взуття на платформі чи високих підборах, а також громіздкі зимові черевики. У Франції та Іспанії навіть існують обмеження на відкрите взуття за кермом.

Тримайте в машині окрему пару взуття. Навіть якщо ви їдете з пляжу чи вечірки, можна швидко перевзутися. Це просте рішення, яке може врятувати життя.

Керування автомобілем – це відповідальність. І така деталь, як взуття, здатна вирішити долю поїздки. Перед тим як завести мотор, переконайтесь, що ваша нога впевнено стоїть на педалі.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти