Коли мотор закипів: що може врятувати двигун, а що його доб’є

Перегрів двигуна – ситуація, яка лякає навіть досвідчених водіїв. Бачите пар з-під капота – значить антифриз закипів і вже не охолоджує мотор. Причин чимало: від браку рідини й забитого радіатора до поломки термостата чи вентилятора.

Механік з Києва Сергій Л. у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» пояснює:

«Найперше треба включити пічку на максимум. Вона під’єднана до системи охолодження і забирає тепло. Якщо з дефлекторів дме холодом – антифризу немає або мало. Треба зупинятися, глушити мотор і чекати щонайменше 15 хвилин, перш ніж відкривати капот».

Якщо ж з повітропроводів йде гаряче повітря, рідина в системі є. Тоді можна рухатись далі, але лише на низьких обертах. Побачили довгий підйом – краще зупиніться й дайте мотору охолонути. При цьому обігрів салону не вимикайте.

Категорично заборонено відкривати кришку радіатора під час кипіння. Під тиском антифриз може вдарити в обличчя. Також не варто поливати мотор холодною водою – різкий перепад температур дає тріщини в деталях. Ту ж небезпеку несе доливання антифризу чи води в гарячий двигун.

Автослюсар Олег Г. з Херсону додає:

«Якщо мотор вже закипів, важливо не гнатися далі, а зрозуміти причину. Інакше ризикуєте капремонтом, а це десятки тисяч гривень».

Фахівці радять після першої зупинки обов’язково перевірити систему охолодження в сервісі. Часто перегрів стає сигналом про серйознішу проблему – від зношеного насоса до мікротріщин у прокладці головки блоку.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти