Таксі чи власне авто: що вигідніше обрати у 2025 році
Купівля машини для багатьох виглядає як крок до незалежності та комфорту. Проте рахунки, які тягне за собою транспорт, часто стають несподіванкою. Експерти сервісу OnTaxi зробили розрахунки і показали, де витрати менші – у власному авто чи в таксі, пише auto.24tv.ua.
Приклад взяли простий: уживаний Dacia Logan за 4 тисячі доларів (167 тисяч грн). За умов щоденного пробігу 8–10 км в місті пальне виходить на 798 грн на місяць. Додаємо автоцивілку – 292 грн, і щорічне обслуговування – близько 13 тисяч грн, тобто ще 1083 грн щомісяця. Плюс зимова гума (167 грн у розрахунку на рік) та миття машини. Тут аналітики взяли 1400 грн на місяць. Не забули й про амортизацію: за десять років експлуатації щомісячна вартість машини складе 1503 грн.
У підсумку власник Logan витрачає близько 5243 грн щомісяця. І це без парковки. У центрі Києва вона тягне понад 6 тисяч грн, що суттєво піднімає суму.
Тепер дивимось на таксі. Поїздка від вул. Немишлянської до вул. Академіка Павлова в Харкові обходиться у 97 грн в один бік. Туди й назад – 194 грн. Якщо їздити 22 робочих дні, то це 4268 грн. Виходить, на 975 грн дешевше за утримання власного авто.
Ми часто чуємо від водіїв: машина економить гроші. Але в міських умовах реальність інша. Таксі не лише дешевше, воно знімає чимало клопоту. Оренда чи таксі дають свободу від технічних проблем і пошуку паркомісця.
Є й інший аргумент – безпека. Коли власник їде на вечірку, він обмежений у виборі. Пасажир таксі ж спокійно замовляє келих вина і не ризикує сісти за кермо.
Аналітики підкреслюють: все залежить від стилю життя. Якщо машина потрібна щодня на далекі відстані, витрати на таксі зростуть. Проте для міських поїздок у межах кількох кілометрів вибір стає очевидним.
Обговорити цю тему в Facebook