Нові закони щодо “євроблях”: які автомобілі подешевшають

“Верховна Рада легалізувала євробляхи”. Такі заголовки з’явилися в українських ЗМІ в четвер, 8 листопада, після того, як нардепи прийняли закони 8487 і 8488, змінивши правила гри на цьому полі. Водії на іноземних номерах, що мітигнували під парламентом, дійсно домоглися поступок від влади, однак за словами експертів, це складно назвати “легалізацією”. Що зміниться в законодавстві і чи подешевшають не тільки старі, а й нові автомобілі з-за кордону, дізнавався “Апостроф”.

Закони

Акцизний збір ніхто повністю не прибирав, хоча “бляховоди” наполягали саме на цьому.

“Акциз – міра для захисту внутрішнього виробника, а у нас немає внутрішнього виробника, відповідно, відсутня необхідність в цьому інструменті. Правда, ми вже погоджувалися на акциз, але хоча б в районі 100-200 євро”, – каже “Апострофу” співзасновник ГО “Авто Євро Сила” Олександр Чернявський.

В принципі, до таких цифр нардепи і привели ставки акцизу, але тільки базові його показники.

Так, для всіх авто на бензинових двигунах об’ємом до 3 літрів сума базової ставки акцизу становитиме 50 євро. Якщо більше 3 літрів – 100 євро. Власникам дизельних авто доведеться заплатити трохи більше: 75 євро за двигун до 3 літрів і 150 євро якщо “серце” авто має обсяг понад 3 літрів. Але це тільки частина суми за розмитнення. Повна формула сплати акцизу виглядає так: базова ставка, помножена на коефіцієнти об’єму двигуна і вік автомобіля. Наприклад, для 10-річного авто з бензиновим двигуном в 3 літри сума акцизу дорівнюватиме 1500 євро. Не так-то й мало. Крім того, 20% ПДВ ніхто не скасував, так само як і 10% ввізного мита.

Але справа в тому, що на митниці, за словами Олександра Чернявського, не завжди коректно оцінюється вартість автомобіля, і, як наслідок, ПДВ виходить завищеним. Наприклад, якщо українець реально купив авто за 2 тисячі євро, його залізного коня можуть оцінити в 3 тисячі євро, а платити ПДВ з 2 або 3 тисяч – дві великі різниці.

“А можуть і в 4 тисячі оцінити. Але якщо ти заплатив хабар, то можуть і в 500 євро оцінити, – каже Чернявський. – Зробили таким чином, що для автомобілів 2017-2018 років випуску повні митні платежі складуть близько 40% від вартості авто, а для автомобілів 2002-2003 років випуску, які є найдоступнішими, платежі складуть близько 150-200% від вартості. Це цілковита несправедливість і театр абсурду. Якщо прибрати коефіцієнт року в акцизі, всі в середньому платитимуть близько 40% при розмитненні автомобіля, а не тільки водії нових мерседесів і лексусів по 100-200 тисяч доларів”.

У підсумку, про 500 євро за повне розмитнення (саме ця сума часто називалася водіями “блях” як ідеальна) не може бути й мови.

У такій ситуації напевно вигідніше не легалізувати своє авто на іноземних номерах, а продовжувати ним користуватися напівлегально, з оформленням на польського або естонського дядька. Але не все так просто. Разом з сумнівним “пряником” у вигляді знижених базових акцизних ставок, нардепи збільшили довжину “батога”, яким каратимуть напівлегальних “бляховодів”.

Наприклад, законом 8488 заборонено передавати “бляху”, яка за документами проходить як транзитна або тимчасово ввезена, у володіння або користування третім особам. За такі дії можна отримати штраф у розмірі 34 тисячі гривень. Правда, цей штраф отримає той, хто ввіз автомобіль в Україну. У підсумку, люди, які переганяють авто з Європи, більше не зможуть займатися даним видом бізнесу. Перегнав своє авто сам і сам на ньому “бомбиш” вечорами? Теж отримуй штраф у розмірі 8,5 тисяч гривень за використання авто в комерційних цілях. За їзду на “простроченій” “блясі”, термін транзиту або тимчасового ввезення якої минув, вилка штрафів взагалі драконівська: від 170 гривень до 170 тисяч гривень.

Чи буде дешевше

Звичайно, коефіцієнт віку автомобіля в формулі розрахунку розмитнення істотно псує фінансову карму. Якщо скасувати його, на чому і наполягають в “Авто Євро Силі”, легалізувати старе авто буде куди дешевше. А що ж з новими автомобілями? Чи подешевшають вони за умов, коли акцизна ставка знижена, а третій множник (коефіцієнт віку) новим авто “до лампочки”.

“Нові авто подешевшають. Правда, найбільш масові автомобілі подешевшають несуттєво. Більше падіння в ціні торкнеться авто з великим об’ємом двигуна: на кілька тисяч євро. В діапазоні автомобілів з об’ємними двигунами (більше трьох літрів) ринок пожвавиться, – пояснює “Апострофу” глава компанії Autoconsulting Олег Омельницький. – Інша справа, що світові тенденції такі, що автомобілів з великим об’ємом двигуна випускається не так вже й багато. Навіть преміальні авто зараз вже випускаються з дволітровими моторами”.

Що ж стосується “не істотного” зниження ціни на ходові автомобілі з малим об’ємом двигуна, про який говорить Омельницький, то, за словами автоексперта Олександра Швеця, падіння ціни буде практично непомітним.

“Адже ніхто ж не прибрав ПДВ і ввізне мито. Так, сам акциз на нові автомобілі буде, звичайно, меншим, але ця різниця в ціні в реальних цифрах вийде всього на 500 євро дешевше”, – розповів “Апострофу” Швець.

Дійсно, підрахуємо акциз, наприклад, для нового авто вартістю 100 тисяч євро з обсягом двигуна 2 літри. 50 євро (базова ставка) множимо на 2 (коефіцієнт об’єму двигуна) і множимо на 1 (коефіцієнт віку авто), виходить всього 100 євро. За старою ставкою довелося б заплатити близько 500 євро. Але! Додаємо ПДВ (20% від вартості авто) і мито 10%, виходить 30 тисяч євро. Різниця очевидна.

Джерело: Апостроф


Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти