Кнопка ECO в автомобілі: чому вона дратує водіїв і чим небезпечна при обгоні

Сучасні автомобілі оснащують різними режимами руху – від спортивних до економічних. Серед них є ECO, який у побуті часто називають «режимом мула», пише Interia. І недарма: після натискання кнопки машина стає млявою, наче їй бракує сил.

Мета такого режиму проста – знизити витрату пального та скоротити шкідливі викиди. Програмне забезпечення змінює роботу форсунок, кондиціонера, а іноді й вмикає систему start-stop. Економія може скласти 0,3–0,5 літра на 100 км, але лише у міському русі. У міжміських поїздках різниця часто зникає.

Є й інший бік. В ECO зменшується відгук на педаль газу. Авто набирає швидкість повільніше, а коробка передач довше тримає високі щаблі. Водії відчувають це при розгоні, особливо під час обгону. Найбільший ризик – коли ви впевнені, що машина вистрілить, а вона думає пів секунди. Деякі виробники ставлять «запобіжник»: різке натискання на газ знімає обмеження і віддає повну потужність. Але це працює не завжди.

У машинах з механікою ECO не керує коробкою, а підказує водію, коли перемикати передачі. Проблема в тому, що рекомендації часто ведуть до їзди на дуже низьких обертах, від чого мотор починає «задихатися».

Вплив режиму ECO добре помітний і на клімат-системі. Кондиціонер працює менш інтенсивно, компресор вмикається рідше, тому в спеку прохолода приходить повільніше. Взимку авто з додатковими електронагрівачами теж гріє салон з затримкою.

Зрештою, ECO – вибір тих, хто ладен миритися з повільним розгоном заради меншої витрати пального. Але варто пам’ятати: економія невелика, а відчуття за кермом змінюється суттєво. У місті це може бути корисно, проте на трасі іноді стає небезпечно.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти