Що буде, якщо повторно використати моторне мастило в своєму автомобілі: розумна економія чи дурниця
Регулярна заміна моторної оливи – звична процедура для кожного водія. Більшість автовласників просто зливають відпрацьовану рідину, заливають нову і здають стару на переробку. Але інколи виникає запитання: а чи можна використати стару оливу повторно? Відповідь на нього дає видання SlashGear.
Фахівці кажуть: теоретично це можливо, але лише після складної промислової очистки. Тільки олива, яка пройшла сертифіковане повторне очищення, може безпечно використовуватись знову у двигуні. Без спеціального обладнання відновити якість повністю неможливо.
Технологія очищення передбачає три етапи дистиляції та подальшу гідрообробку. Спочатку рідину нагрівають до 135 °C, щоб вивести воду й легкі фракції пального. Потім йде атмосферна перегонка, яка прибирає леткі вуглеводні та бруд. Третя стадія – вакуумна дистиляція, де відділяється основа від шламу і металів. Наприкінці додаються присадки, і олива стає придатною для моторів, отримуючи сертифікацію API та SAE.
Різницю між повторно очищеною і просто «переробленою» оливою варто знати. Перша повертається у двигуни, друга ж годиться лише для котлів чи морських суден. Якщо ж власник вирішить просто процідити оливу через фільтр і знову залити, це може знищити мотор.
Справа в тому, що після певного пробігу олива втрачає в’язкість, стає нестійкою при нагріванні й швидко окислюється. Дрібні частки, кислоти та токсичні домішки не прибираються простими методами.
Є ще одна проблема – шкода довкіллю. За даними Агентства з охорони довкілля США, всього один злив оливи здатний отруїти до 3,8 млн літрів прісної води. Тому в домашніх умовах єдиний правильний шлях – здати рідину у спеціальний пункт збору.
Економія здається привабливою, але насправді повторне використання відпрацьованої оливи без промислової очистки обертається витратами на ремонт і ризиком для природи.
Обговорити цю тему в Facebook