Витік моторного мастила в авто: які можуть бути причини і де шукати проблему

Краплі оливи під авто – сигнал, який не варто ігнорувати. Бруд на захисному кожусі двигуна чи сліди на підлозі гаража часто вказують на витік. Навіть невелика тріщина з часом перетворюється на серйозну проблему, що змушує доливати літри мастила між сервісами, попереджає Jalopnik.

Кожен двигун, навіть новий, має десятки прокладок і сальників. Їхня робота – тримати мастило всередині. Та з роками вони старіють, і тоді починаються протікання. Найчастіше страждає прокладка клапанної кришки або сальники колінвала й розподільного валу. Масло просочується під тиском і стікає вниз, залишаючи чорні смуги.

Ще один винуватець – масляний піддон. Його прокладка постійно відчуває перепади температур. На морозі вона твердіє, а після розігріву розширюється, і в місцях стику з’являються щілини. В результаті на трасі можна помітити характерний слід позаду авто.

Проблеми виникають і після заміни мастила. Неправильно закручений фільтр чи пошкоджене кільце ущільнювача – класична причина плям. Експерти радять перевіряти зливну пробку після обслуговування. Старі шайби варто міняти щоразу, навіть якщо вони виглядають цілими.

Не можна забувати і про клапан вентиляції картерних газів (PCV). Якщо він забитий, у системі росте тиск, і мастило проривається через будь-який слабкий шов. У старих авто це може завершитися ще й утворенням густого нагару, який блокує канали. Регулярна чистка або заміна клапана кожні 30–70 тисяч кілометрів допоможе уникнути проблем.

Фахівці радять реагувати на перші ознаки – запах гарячої оливи в салоні, плями на стоянці чи падіння рівня на щупі. Інакше невеликий витік може завершитися перегрівом і дорогим ремонтом.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти