Чому не можна глушити мотор одразу після зупинки – пояснення механіка

Багато українських водіїв визнають, що часто гасять двигун одразу після зупинки. Для них це звична дія, але механіки кажуть – так робити небезпечно.

«Коли мотор ще гарячий, масло й антифриз продовжують рухатись системою. Якщо різко зупинити насос і помпу, тепло перестає відводитись. У результаті метал нагрівається локально, що пришвидшує знос», – пояснив виданню «Твоя МАШИНА» автослюсар з 20-річним стажем Олександр Г.

Особливо це стосується турбованих двигунів та малих моторів з високим навантаженням. У таких агрегатів температура росте швидко. І коли водій глушить машину одразу, турбіна лишається розпеченою. Масляна плівка згорає, а підшипники працюють насухо. Відомі випадки, коли турбіна виходила з ладу вже після 60–70 тисяч кілометрів пробігу.

Щоб уникнути проблем, механіки радять після зупинки залишити мотор увімкненим хоча б на 20–40 секунд. За цей час рідини охолоджують деталі й температури вирівнюються. Така дрібна дія може продовжити життя силового агрегата на десятки тисяч кілометрів.

Автослюсар Ігор Л. з Одеси додає:

«На станціях техобслуговування часто бачимо турбіни з явними слідами перегріву. І дев’ять з десяти водіїв зізнаються – вони глушать мотор одразу, не давши йому охолонути».

Отже, коротка пауза після зупинки – це не марнування пального, а інвестиція в ресурс вашої машини. В умовах високих цін на ремонт і деталі таке правило виглядає більш ніж логічним.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти