Прожарювання двигуна: навіщо треба інколи «ганяти» мотор на межі
Постійна їзда на низьких обертах здається спокійною та економною, але насправді шкодить двигуну. Мотор поступово «заростає» нагаром і шламом, особливо якщо машина часто їздить містом і рідко виходить на трасу, повідомляє «Твоя МАШИНА».
Автомеханік із 20-річним досвідом Сергій Д. пояснює, що під час повільної їзди паливо згорає не повністю.
«Це як готувати м’ясо на малому вогні: ззовні ніби готове, а всередині сире. Так і в двигуні – лишається нагар, який забиває поршні та клапани», – каже фахівець.
Щоб очистити мотор, час від часу варто дати йому «подихати». Механіки називають це прожарюванням. Суть проста – прогріти двигун до робочої температури, перейти на ручний режим і коротко розкрутити його до 4–6 тисяч обертів. Утримувати цей рівень потрібно 3–5 хвилин, після чого повернутися до звичайного режиму.
«Під час таких навантажень у системі з’являється високий тиск і температура. Саме це спалює залишки нагару й очищає канали змащення», – додає майстер із київського СТО.
Важливо не робити цього на холодному двигуні. Якщо олива не прогріта, різкий підйом обертів може спричинити мікротріщини або збільшене тертя. Оптимально виконувати прожарювання раз на 100–150 км пробігу, бажано на трасі або ділянці без заторів.
Експерти попереджають, що така процедура не замінює регулярного обслуговування. Забитий повітряний фільтр, старі свічки чи низькоякісна олива швидко зведуть ефект нанівець.
Обговорити цю тему в Facebook