Водіям нагадали про правило 5–10–15: як правильно «прикурити» авто взимку

Коли температура падає нижче нуля, а авто стоїть без руху кілька днів, багато хто стикається з однаковою сценою. Натискаєш кнопку Start – і тиша. Контрольні лампи ледь блимають, стартер не реагує. Найчастіше причина одна – сів акумулятор.

Як пише Interia, у холодну пору хімічні процеси в акумуляторі сповільнюються, тому батарея втрачає ємність. А якщо вона вже стара, то взимку це проявляється миттєво – навіть кілька хвилин із ввімкненими фарами можуть її розрядити.

У такій ситуації більшість водіїв беруть дроти та шукають «донора». Проте навіть цей простий процес має правила. Головне з них – запам’ятати формулу 5–10–15.

Спочатку потрібно перевірити, щоб обидва авто стояли на ручнику, з вимкненим запалюванням і на відстані – машини не мають торкатись. Під’єднуємо червоний дріт до плюсових клем обох акумуляторів. Потім чорний – спершу до мінуса справної батареї, а другий його кінець до металевої частини двигуна «мертвого» авто, не до самої клеми. Так менше ризику іскор.

Далі вступає в дію правило 5–10–15. Запускаємо мотор «донора» й даємо йому попрацювати 5 хвилин. Якщо батарея сильно розряджена, можна почекати 10. Лише потім пробуємо завести другий автомобіль. Коли двигун запустився, дроти знімають у зворотному порядку. І останній пункт – 15 хвилин їзди. Саме стільки потрібно, щоб генератор підзарядив акумулятор і машина наступного разу завелася без допомоги.

Якщо ж ситуація повторюється, проблема може бути глибшою. Можливо, генератор не дає заряд, або батарея вже на межі зносу. Такі речі видно після тесту навантаження – будь-який сервіс зробить це за кілька хвилин.

Фахівці радять не зловживати «прикурюванням». Постійне використання дротів – сигнал, що час готуватися до купівлі нового акумулятора. Інакше одного ранку не допоможе навіть правило 5–10–15.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти