Чому під кришкою маслозаливної горловини з’явився «майонез»: іноді це сигнал великої біди
Іноді водії при перевірці рівня мастила або доливі оливи в двигун жахаються, побачивши під кришкою білу густу субстанцію, схожу на майонез. Це дійсно може бути передвісником серйозної біди. Але не завжди.
Є вірогідність, що мова йде про емульсію оливи з водою або антифризом. В таких випадках частіше за все причиною є конденсат після коротких поїздок і холодного запуску. Сотні стартів і зупинок дають той самий результат.
Міський режим підсилює проблему. Дорога на роботу займає п’ять хвилин – мотор не виходить на робочу температуру. Пара осідає, змішується з мастилом, з’являється світла мазь. Узимку таке трапляється частіше. Влітку рідше, але теж можливо після серії коротких маршів.
Як пише Moto.pl, є й технічні причини. Несправний термостат тримає охолодження занадто відкритим – температура падає. Стара олива теж грає роль, бо гірше тримає властивості і швидше приймає вологу. Якщо мастило темне, а інтервал давно минув – міняйте без зволікань.
Найгірший сценарій інший. Пошкоджена прокладка головки пропускає охолоджувач у картер. Тоді з’являється білий дим, падає рівень рідини, у бачку видно сліди мастила. Це вже не сезонний наліт – це ризик клину.
Що робити на практиці. Раз на тиждень дайте мотору попрацювати на трасі 25–30 хвилин при сталих 90 км/год. Стежте за стрілкою температури – вона має стабільно стояти на своєму поділі. Міняйте оливу вчасно і не економте на фільтрі. Оглядайте кришку раз на кілька заправок.
Якщо емульсія з’являється лише восени та взимку – це нормальна реакція на холод і короткі маршрути. Якщо тримається цілий рік, а ще йде дим і падає рівень охолоджувача – одразу на діагностику. Так дешевше, ніж новий мотор.
Обговорити цю тему в Facebook