Обгін фури: головна помилка, яку роблять навіть досвідчені водії
Обгін на трасі здається звичною справою, але саме він найчастіше стає причиною лобових зіткнень. Особливо, коли мова йде про фуру – довгу, глуху стіну металу, за якою не видно нічого.
Інструктор із безпечного водіння Сергій К. у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» каже, що обгін вантажівки – це завжди холодний і тверезий розрахунок: «Тут не місце імпровізації. Якщо ти не бачиш дорогу на сто метрів уперед – не ризикуй. Вантажівка не зупиниться миттєво, а ти не розженешся в одну секунду».
Перед маневром водій має переконатися, що попереду пряма ділянка без пагорбів і поворотів. Оптимальна дистанція до фури – близько 20 метрів. Звідти зручно виглянути ліворуч і перевірити, чи вільна зустрічна смуга. Лише тоді можна натиснути газ і вийти на обгін.
Під час маневру швидкість авто повинна бути на 10–15 км/год більшою, ніж до початку обгону. Найнебезпечніший момент – коли легковик опиняється поруч із кабіною фури. Повітряна хвиля може хитнути машину, тож варто тримати кермо міцно.
Якщо раптом на зустрічній смузі з’явився автомобіль, гіршої реакції ніж паніка, годі й уявити. Краще просто скинути газ і повернутися за фуру, навіть якщо це виглядає ніяково. «Багато водіїв соромляться відступити, мовляв, не впорався. Це дурниця. Живий – значить, впорався», – додає експерт.
Окрема тема – колона вантажівок. Між ними краще не вклинюватися. Після першої фури машина втрачає розгін, а простору для маневру майже немає. Обгін слід робити тільки тоді, коли впевнений, що вистачить дистанції, щоб обігнати всіх одразу.
Поліцейські радять дотримуватись простого принципу: не впевнений – не обганяй. За статистикою МВС, кожне п’яте смертельне ДТП на трасі відбувається саме під час обгону. Іноді наймудріше рішення – дочекатися кращого моменту.
Обговорити цю тему в Facebook