Чому треба остерігатись ям на дорогах – прихована пастка, яка коштує водіям тисячі гривень
Ями на асфальті здаються дрібницею, поки не вдаришся в одну колесом. Як пише SlashGear, лише в США, за даними Американської автомобільної асоціації, у 2022 році через такі удари понад 44 мільйони водіїв отримали пошкодження машин. Середній рахунок за ремонт – 406 доларів, тобто близько 17 тисяч гривень.
Формування ями починається з тріщини. Коли у неї потрапляє вода, вона просочується під шар асфальту, розм’якшує ґрунт і під час морозів розширюється. Потім туди накочується транспорт – і шматки покриття просто вилітають. Інженер дорожніх робіт Сергій Мельник пояснює: «Усе починається з неправильного водовідведення. Якщо дренаж не працює, навіть новий асфальт довго не витримає».
У холодну пору року ситуація погіршується. Коли вода у тріщинах замерзає і тане, процес руйнування прискорюється. Такі ділянки дорожники зазвичай латкають поспіхом, тому вже навесні ями з’являються знову.
Найчастіше потерпають колеса, диски й ходова частина. Після сильного удару водій може навіть пробити картер двигуна – тоді доведеться ремонтувати мотор. Механік з Києва Андрій Гуменюк додає: «Якщо машину тягне вбік або чути глухий стукіт – значить, після ями вже треба на сервіс».
Щоб уникнути проблем, експерти радять об’їжджати ділянки з відомими вибоїнами. Якщо є калюжа – краще її оминути, бо під нею може ховатися глибока пастка. І головне – не гальмувати в момент удару. Тримайте кермо міцно, щоб авто не занесло.
Поки дорожники латають старі вибоїни, нові з’являються щодня. І кожна з них – ризик втратити не лише гроші, а й керування.
Обговорити цю тему в Facebook