Водіїв закликали не вірити в міф про заміну масла кожні 5 тисяч км: це марна трата грошей
Коли автоіндустрія лише розвивалась, усі повторювали як мантру: «міняй моторну оливу кожні 5 тисяч кілометрів». Сьогодні ж це звучить як порада з минулого століття. Сучасні двигуни працюють з іншими навантаженнями, а сучасні мастила давно перестали бути «дешевим соком з динозаврів», пише американське видання Jalopnik.
Автомеханік з київського сервісу Олег Костенко, який понад 20 років займається діагностикою двигунів, каже: «Сучасні синтетичні оливи спокійно витримують 10–15 тисяч кілометрів пробігу. А деякі виробники офіційно вказують ще більше. Частіше міняти сенсу немає – мотор цього не потребує».
Правило 5 тисяч з’явилося тоді, коли мотори мали великі зазори, сальники підтікали, а фільтри не тримали бруд. Тепер ситуація інша. Олива стала міцнішою, містить миючі присадки, стабільно працює при різних температурах. Навіть середній кросовер тепер легко проходить 10 тисяч кілометрів без жодних наслідків для двигуна.
Та бізнес на старих звичках не зник. Мережі швидкого сервісу й дилерські центри досі ліплять на скло наліпки з нагадуванням: «наступна заміна через 5 000 км». Звучить турботливо, але це просто спосіб змусити клієнта повернутися швидше. Зайвий фільтр, промивка чи присадка – і сума виростає. За підрахунками журналу Automotive Service World, зайві заміни можуть обійтися власнику середнього позашляховика у понад 75 тисяч гривень протягом усього терміну експлуатації.
Щоб знати, коли міняти оливу насправді, треба подивитися у сервісну книжку. Там виробник вказує інтервал з урахуванням умов експлуатації. Якщо авто постійно стоїть у заторах, буксує в бруді чи возить причіп – міняти доведеться частіше. Але якщо ви їздите рівно, без перевантажень, сміливо орієнтуйтеся на 10 тисяч кілометрів або на рекомендації системи моніторингу стану оливи, якщо така є.
І ще одне. Надмірна частота замін шкодить не лише бюджету, а й довкіллю. Тонни використаної оливи потребують утилізації, а неправильне зливання отруює ґрунт.
Обговорити цю тему в Facebook