Далекобійники назвали жест, який гріє душу, але може коштувати штрафу
Якщо колись ви проїжджали трасою й махали рукою фурі, закликаючи водія подати гудок, ви точно пам’ятаєте це відчуття – коротке, але щире. У TikTok цей жест знову став модним після відео американки Треманди, яка записала, як вантажівка сигналить у відповідь на її рух рукою. Коментарі під роликом показали: для далекобійників це не жарт, а частина культури дороги, повідомляє Motor1.
«Мені приємно, коли діти роблять цей жест», – зізнався водій з Огайо, який 20 років возить вантажі між штатами. «Це додає людяності на трасі».
Інший, уже колишній далекобійник, сказав, що навіть дорослі реагують як діти – сміються, коли чують гудок.
Традиція з’явилась у часи, коли сигнали на вантажівках активувалися шнуром біля стелі. Люди просто імітували цей рух, і водії відповідали гудком. Деякі сучасні моделіі досі мають шнур, який запускає повітряний клаксон.
Але не скрізь такий обмін сигналами безпечний. Як нагадує Вашингтонська школа далекобійників, не варто подавати клаксон без потреби – особливо в заторах, біля шкіл чи коли поряд мотоциклісти. Гучний звук може налякати, спровокувати різкий маневр або навіть аварію.
Український контекст
В Україні ситуація ще суворіша. За пунктом 9.5 ПДР сигнал подають лише для запобігання ДТП. Якщо ж клаксон пролунає «для розваги» у місті, водій ризикує отримати штраф 510 грн – це офіційно підтверджує поліція.
Автоінструктор із Дніпра Олександр Гриневич пояснює:
«Такі сигнали у місті – не романтика, а шум, який створює хаос. На трасі інше діло: там гудок – частина комунікації між великими машинами».
Поради водіям
- У місті клаксоном користуйтеся тільки у разі небезпеки.
- На трасі – подавайте сигнал коротко й лише коли впевнені, що нікого не злякаєте.
- Якщо дитина просить «посигналь», спершу перевірте, чи довкола безпечно.
- Не забувайте: у місті такий жест може коштувати не лише штрафу, а й нервів інших.
Обговорити цю тему в Facebook