Чи небезпечна радіація в електромобілях: що показали вимірювання
Поширений міф про «радіацію» в електромобілях знову став темою обговорення, але нові заміри показали – підстав для хвилювань немає. Про це повідомляє Carscoops.
Фахівці кількох європейських лабораторій перевірили рівень електромагнітних полів у салонах сучасних авто – як електричних, так і гібридних та звичайних бензинових. Вимірювання проводили у різних точках – біля педалей, сидінь і зарядного роз’єму. Результат виявився однозначним: усі показники у кілька разів нижчі за встановлені міжнародні норми.
Найвищі значення фіксувалися в зоні для ніг, де проходять кабелі живлення та елементи приводу. Однак навіть там рівень електромагнітного поля був у межах безпечних 0,1–0,3 мікротесла. Для порівняння: поблизу побутового холодильника цей показник може бути вищим.
Цікаво, що найсильнішим джерелом випромінювання виявився… підігрів сидінь. Його поле перевищувало інші в кілька разів, але залишалося абсолютно безпечним для людини. Така ж ситуація спостерігалася в електрокарах, гібридах і навіть авто з ДВЗ.
Під час заряджання змінним струмом короткочасно фіксувалися стрибки випромінювання біля роз’єму – у момент запуску сесії. Але навіть ці піки не перевищували гранично допустимих значень. А швидке заряджання постійним струмом, хоч і має більшу потужність, створює ще слабше поле через іншу схему подачі енергії.
Поради фахівців
- Не варто турбуватись про «радіацію» – електромагнітне поле в авто у сотні разів нижче шкідливого рівня.
- Якщо хвилюєтесь, сідайте далі від зарядного роз’єму під час підключення.
- Регулярно перевіряйте стан ізоляції кабелів – це питання безпеки, а не випромінювання.
Обговорити цю тему в Facebook