Чому на окупованому Донбасі автомобілі дешевші, ніж в Україні

Авто з номерами “ДНР” невиїзні в Україну та Європу, але коштують дешевше ніж в інших регіонах.

— Автомобили в России значительно дешевле, нежели в Украине. На дорогах видно только ростовские номера и местные ДНР­овские, — каже 34-річний Владислав Борищук із Донецька. — На території Російської Федерації є заводи практично всіх відомих марок. Це здешевлює їхню вартість, передає Gazeta.ua.

Деякі марки автомобілів на території України виходять дорожчими, аніж на непідконтрольній території Донбасу.

— У Києві за легковик “Нісан Тіїда” 2010 року випуску доведеться віддати 227 тис. У Донецьку — 126 тис. Така різниця пояснюється митними платежами, — додає Борищук. — На непідконтрольному Донбасі виплати значно нижчі. Однак плюси на цьому закінчуються. Машини з номерами ДНР невиїзні в Україну та Європу. Можуть виїжджати тільки у ЛНР та Росію.

У ДНР в окремому випадку автомобілістам дозволили їздити з українськими номерними знаками — коли автомобіль направляється для перетину лінії розмежування для виїзду на підконтрольну Україні територію.

— 1 серпня 2018 року закінчився термін, коли всі автомобілі повинні бути зареєстрованими: тобто отримані республіканські документи і держномери. В іншому випадку сума штрафу становить до 192 гривень, — каже 51-річний Олександр Валерійович із Донецька. — Транспортний засіб тимчасово затримують і доставляють на спеціальний майданчик. Він також платний — 1512 гривень разом із евакуатором. Але місцеві, які займаються перевезеннями людей на українську територію, домовляються з бойовиками. Аби не чіпали даїшники та на блокпостах, автомобілісти дають їм взятку у вигляді пачки сигарет, пакета соку або 100 рублів (37,81 грн. — ГПУ).

На непідконтрольній території Донецької області стала популярна послуга “пригон авто з Європи”. Машини везуть із Польщі та країн Балтики. Оголошення про оформлення таких транспортних засобів і надання повних пакетів документів розміщують на сайті безкоштовних оголошень ОLХ.

— Пригон стоит 880 евро (24 тис. грн. — ГПУ). Плюс сам автомобиль — около 100 тысяч гривен, — каже Данило Борисов, 25 років. — Коли клієнт підбирає машину, проводимо огляд і перевірку транспорту на місці: кузова, контроль товщини лакофарбового покриття, діагностику двигуна, коробки передач, ходової. Також проводимо митне оформлення транспортного засобу. Надаємо фото і відеозвіт. Можемо пригнати вантажні автомобілі. В розстрочку нічого не робимо.

Автомобільний транспорт на непідконтрольну територію Донбасу також везуть із Грузії на місцевих номерах.

— Выписывается генеральная доверенность, — каже 35-річна Ніна Коваленко з Макіївки. — Після ввезення авто оформлюється тимчасове ввезення, де грузинські номери замінюються на ДНРівські. Якщо покупець вирішить виїхати за кордон, зможе отримати назад грузинські номери.

Після закінчення терміну дії тимчасового ввезення необхідно перетнути кордон, тобто виїхати на нейтральну територію, і повернутися.

— Ще можна знятися з грузинського обліку та поставити авто на постійний облік у ДНР. Оформлюється договір купівлі-продажу, авто переганяється через територію РФ як реекспорт, оплачуються авансовий платіж на транзит авто в сумі 5688 грн, — продовжує Коваленко.

З 2014 року автосалони ДНР пропонують транспортні засоби на місцевих номерах.

— У официального импортера “Ниссан” в Донецке и Луганске было сразу три дилерских центра, — каже 32-річний Іван Червоний із Луганська. — Зараз вони всі пограбовані. Бойовики на початку війни на потреби фронту брали позашляховики і автомобілі преміум-класу, які коштують близько мільйона гривень. Ватажки рангом вище вилучали авто для себе, деякі з них продавали на чорному ринку.



Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти