Як жінки «вбивають» двигуни сучасних авто
Усі звикли до кліше про «жінку за кермом», що створює оточуючим водіям купу проблем і нерідко стає причиною ДТП, як кажуть, на порожньому місці. Однак ще небезпечніші жінки для власних транспортних засобів.
Один з особливо неприємних для сучасних турбодвигунів режимів, – коли водій запускає двигун і негайно тисне педаль газу «в підлогу». Будь-який мотор набагато довше проживе, коли його перед поїздкою прогрівають. Однак у випадку з наддувним агрегатом ця процедура є практично обов’язковою. Особливо взимку, коли навіть синтетичне мастило гусне через мороз. Навіть сучасні синтетичні моторні оливи «на холодну» з великими труднощами проходять через канали опорних підшипників турбіни.
Втім «блондинок» подібні технічні дурниці, як правило, не цікавлять. Сіла, завелася, поїхала! А те, що при цьому десь там в моторі підшипники турбіни не справляються зі своїм завданням і прискорено зношуються при підвищених обертах – їх не хвилює.
Причому, особливо страждають від такого ставлення найсучасніші машини з малооб’ємними турбомоторами саме взимку. В цей час морозяне повітря швидко охолоджує компактний алюмінієвий блок циліндрів до температури навколишнього середовища навіть за час короткої стоянки.
Кожен короткий вояж по магазинах, косметичних салонах, фітнес-центрах взимку буде наносити колосальну шкоду системі наддування.
Не менш небезпечний інший «жіночий» прийом водіння: в заторі тиснути різко на газ, а потім, просунувши машину вперед на кілька метрів, скидати оберти практично до холостих.
Після різкого натискання на «газ» з холостих, турбіна швидко виходить на максимальні оберти, а мотор тільки-тільки перевалює за 2 тисячі. На них насосу, що ганяє оливу може бракувати продуктивності, необхідної для ефективної змазки підшипників турбіни. Через це виникає «голодування», тертя стає сухим – з усіма подальшими бідами для вузла.
Якщо постійно їздити в таких режимах, то турбіна швиденько вийде з ладу.